Designklassiker

När jag frågade en taxichaufför var jag skulle kunna hitta fina möbler här i Kuala Lumpur hänvisade han mig till IKEA. Javisst har de mycket bra och jag är tacksam att de finns här, men det finns mycket annat fint också. I Malaysia tillverkas kopior på designklassiker som Hans J Wegner, Eames, Fritz Hansen, Arne Jacobsen m m till fantastiska priser. Synd att vi "bara" har 40 kartonger när vi åker hem. Vi nyttjade alla 5 kubik när vi åkte hit så det blir svårt att shoppa stora saker, men vem visste att det fanns så mycket roligt här att handla... 
 
Den här fåtöljen fastnade jag för. Kanske för att jag matchade den så bra. Nej, men tänk den i ljust skinn...hmmm, I like. 
De här stolarna av Hans J Wegner har vi som köksstolar här och de är ljuvligt sköna och supersnygga.
 
Det går inte en inredningstidning utan att man hittar de här tuffa Eeamesstolarna. De är verkligen inne nu. 
 
 
 
 
 Lite bilder på andra tuffa designklassiker. 
 e
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Så är det i HK också😀 Vi kom ju utan möbler så här har det handlats lite. Har Eamesstolarna i formgjuten plast och träunderrede och betalade mindre än 800kr istället för närmare 3000kr hemma. Finns så många fina kopior 😄

Svar: Ja, nog blir man lite sugen. Är de sköna? De är iallafall supersnygga!
Malaysiafrun

2013-04-11 @ 02:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0