Festförberedelserna!

Jag har här samlat mina fotografier för att visa på hur vi förberedde oss för Hans stora bemärkelsedag. Nästa inlägg blir från festen...
 
Närmare 100 stora härliga champagnerosor köptes in...
...och de skulle sedan klippas och arrangeras i vaserna. 
Servettringarna gjorde jag av söta fjärilar...Det är ju också en sommarfest!
Borden och stolar som jag hyrt anlände dagen innan. 
Sedan återstod bara att duka dom för totalt fyrtio gäster. Visst blev det ganska fint!
Lite ommöblering krävdes förstås.
Baren skulle göras iordning. Kändes bra med vinerna nu sedan vi gjort vinprovning och visste att det var goda viner vi serverade. Här är det inte så enkelt som att bara köpa första bästa...
Maten skulle förberedas och förutom oxfilén med murkelsås, den marinerade kycklingen med soltorkade tomater skulle även de hemlagade köttbullarna träs upp på spett.
Fyra stora potatisgratänger skulle lagas. 
Fritera grönsaker och arrangera de fint på fat. 
Melonsalladen med chilli skulle också förberedas. 
Raw food.
Bordsplaceringen gick till så att man drog ett kort och skulle sedan hitta igen fyra kompisar så att blomman blev hel. Det viktigaste för att få till en lyckad fest tycker jag är ju att gästerna känner sig bekväma och helst lär känna lite nya människor. 
På baksidan fanns frågor om Hans. Testa själv hur många rätt du har?
Jag fick bra hjälp av Feliciers maider, Baschi och Mailin. 
Vår egen Rema kom in efter nio. 
Hans ordnade med bålen.
Västerbottensosttilltuggen skulle fram. 
Bubblet ställas iordning i baren.
Amanda dök gjädjande upp vid fyra för att hinna vara med. Nu är vi redo och festen kan börja!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0