Nu är jag ARG!!!

Jag hörde ett väldigt oljud från grannens tomt. När jag tittar ut så hade han fyra trädgårdskillar i sin trädgård. För att skydda min bil som stod på min uppfart hade de lagt en presenning över halva bilen med stenar på för att hålla den på plats. Behöver jag säga att jag såg RÖTT för jag har en ganska ny bil (åtminstone för mig)... Och, jag älskar den!
 
Jag hoppade snabbt in i min bil, backade för att parkera den på gatan bakom min grannes bil som redan stod fint parkerad på gatan. I min ilska så kör jag in i stenkanten och får naturligtvis punktering...
 
Hade det inte varit för att...Om inte de hade varit här...Varför ringde de inte på...Varför var jag hemma just idag...Ja, alla tänkbara frågor och påståenden började snurra i mitt huvud. Jag och grannen tyckte inte alls lika om den här situationen och det är ju min bil och jag som är drabbad så det var bara att fixa.
 
Tack och lov för hjälpsamma människor som dök upp som från ovan!!! Killarna bytte till reservhjulet och följde med och visade var vi kunde köpa ett nytt däck. Cirka 300 kronor fattigare och en erfarenhet rikare sitter jag nu här och tycker att det var väl inte så farligt ändå. Skönt att få skriva av sig ibland!!
 
Här ser ni min fina MYVI (en lokal bil) utanför vårt hus. 
Reservdäcket är på och vi hann inte många meter förrän vi förstod att det var dåligt med luft här. In på närmaste bensinmack...
Däckbytet gick på nolltid. 
Dagens "Ros" går till de här hjälpsamma killarna. 

Kommentarer
Postat av: Mathy

HAHAHAHA jag kan bara tänka mig hur sur du var... Stackars killar :P

Svar: Jaaaaa, men samtidigt blev jag tacksam att få hjälp. Det blev många känslor på samma gång...
Malaysiafrun

2013-04-03 @ 11:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0