Poolen är mitt andra hem!

Ja, det skulle man nog kunna säga. Det är helt otroligt, men jag är nästan alltid själv här. Snacka om lyxigt... och vissa dagar också lite tråkigt. Vi är 530 villor som bor här i området med huvuddelen kineser och malayer. De tycker att det är för varmt och sedan vill de ju absolut inte bli solbrända... (se tidigare inlägg om "Whiteningcreme" under Black is Beautiful). 
 
Jag njuter av min "egen tid". 
En vanlig dag vid 11-tiden då jag i regel brukar komma hit. 
När jag såg Resortens handdukar blev jag full i skratt. SHB (Svenska Handelsbanken), min arbetsplats i Sverige, finns med mig här på dagarna. 
Två restauranger har vi vid poolområdet och det slinker ibland ner en glass eller oftast den goda färskpressade apelsinjuicen. 
Flera gånger i veckan simmar jag mina 1000 m och det känns som en bra träningsform för mig som tycker om att "hänga" vid poolen.
Poolen är som ett Femstjärnigt Resort och det har jag nästan alltid alldeles för mig själv. På helgerna trängs jag förstås med Hans.
Barnpoolen är skön att sitta i och läsa en bok. Just nu "Simon och Ekarna" med Marianne Fredriksson. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0