Vår otroliga Dyktripp!

Vi hade sju dyk framför oss den här helgen. Det var väldigt intensivt och 3 dyk/dag lördag och söndag. Måndag var vilodag eftersom det kan uppstå tryckproblem om man inte vilar minst 24 timmar sedan sista dyk.
 
När vi plockade fram våra loggböcker såg vi att senast vi var i var för tretton (!) år sedan. Inte konstigt att man var lite nervös. På fredagen när vi kom fram gjorde vi ett teoriprov och ett uppfräschningsdyk från stranden. Konstigt ändå att man minns så bra...Lite som att cykla!
 
Sedan på natten började mina tankar sväva och jag kunde inte sova. Jag var uppriktigt sagt orolig och rädd för vad som skulle vänta därunder i havets värld. Då var det tur att vi hade Ali som åkte ut med bara mig och Hans. Det var nog lågsäsong och det kändes såklart superlyxigt. Vi gjorde alla våra dyk från båt och det var olika ställen varje dag. Vi såg häftiga fiskar, men tyvärr så har korallerna tagit rejält stryk senaste åren på grund av det varma vattnet. Jag blev så ledsen över detta och kan inte nog betona hur viktigt det är att vi alla försöker värna om vår fina miljö!
 
Ali, vår fantastiska divemaster som vi dök med den här helgen.Han var lugnet själv och han kände till undervattensvärlden och hittade igen många spännande fiskar. Han hade även med sig undervattenskamera och tog många många fina bilder. 
Här gör vi oss redo...Prova ut mask, snorkel, fenor och kolla instrumenten och luftnivårena...
Nu är vi så förberedda vi kan bli och mycket förväntansfulla!
Här har vi fått på oss allt och det är riktigt tungt. På väg till båten.
 
Morgondyket börjar redan 8 så någon sovmorgon är det inte på den här semestern...
Lyxigt med egen båt.
Det är fint både på land och i havet är det helt helt fantastiskt. Att dyka är lite som att gå på månen (tror jag). 
Här nedan har vi dokumenterat en del av allt vi såg och det var mycket...
 
 
 
Såhär ser vi ut under vattnet...
Här summerar vi allt vi varit med om denna otroliga helg...I am breathing life!
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena Senke

Men gud, vad häftigt! Vilka bilder!

Svar: Tack Helena. Ja, det var en häftig upplevelse och det är extra kul att ha de fina bilderna som minne.
Malaysiafrun

2013-04-23 @ 19:39:37
Postat av: Linn London

vad bra foton det blev! så himla roligt att du har en blogg så jag får se vad ni har för er ju!

Svar: Ja, detsamma. Kul med din intervju! Grattis!
Malaysiafrun

2013-05-01 @ 11:34:20
URL: http://grodprins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0