Vietnam - en orörd pärla!

Hans var i Hanoi och jobbade och inför helgen flög vi till Da Nang och möttes upp på hotellet i Hoi An. Vi hade fem fantastiska dagar där och få dagar har berört oss så mycket...På gott och ont! När vi var där hade de lanternweekend och det var stämningsfullt när Hoi An river lystes upp av alla färgglada papperslyktor med ljus i. 
Jag låter mina fotografier tala för sig själva.  
 Vårt fina hotell.
  
 
 
 
 Poolområdet
 
  
 Den långa och oexploaterade stranden.
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 Tefälten och omgivningarna
 
 
  
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
Silkesmaskarna
 
 
  
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
  

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ååååå känner igen mig, jag och Ulli reste runt tre veckor i Vietnam 2005. Minns att vi var hemma hos ett av barnen som sålde skräp till oss för tjäna pengar till skolgång (vet inte om det var så men vi köpte..). Hans mamma visade deras hem som var ca 6-7 kvm och jag tänker ofta på den tunna madrass dom rullade ut på golvet där hela familjen sov om natten..

Härligt land! Just Hoi An sydde vi upp massa kläder, bra kvalité använder två kavajer fortfarande! Ulli shoppade målningar och jag sjalar.

Kram!

Svar: Ja, vi var också hembjudna till en familj. Det är spännande att se deras hemmiljöer som skiljer sig en del från vår... Det har blivit dyrt att sy upp. En klänning ville de ha 700 kronor för och vi hade för lite tid för det den här gången.
Malaysiafrun

2013-04-06 @ 08:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0