Vilken jäv...a mardröm!

Man har ju hört talas om det, men vem tror att man själv ska bli drabbad. Det visar sig att vår andrahandsuthyrning av vårt fina lantställe förvandlats till en "knarkarkvart". Inget har man att hämta när det kommer till försäkring eftersom man själv har släppt in "Mäklaren som ville hyra avskilt för att bo ensam och skriva en bok i vinter". Med stulen identitet, kreditupplysning och identitetskort lämnade vi över nyckeln i god tro. Skönt ändå att det var ett visstidskontrakt och hela hyran var betald i förskott.
 
Tusen tack till min kära syster och Peter Englund som åkte dit och röjde upp! Vi är mycket, mycket tacksamma för att ni hjälpte oss med det här. Dagens ros går helt klart till er båda!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica Sjöström

Men så tråkigt. Vilka puckon det finns.

Svar: Ja, det finns gott om rötägg och tyvärr får tilliten till människor än en gång en törn...
Malaysiafrun

2013-04-07 @ 09:44:43
Postat av: Ingalill

Nej, men sååå tråkigt!! Hoppas att inget blev förstört?? Tänk att man inte ens kan föreställa sig att det finns så oärliga människor..självklart förutsätter man att id-handlingar mm. ska vara korrekta..
Ingalill

Svar: Ja, jag har ju jobbat på bank i hela mitt liv och jag tycker nog att jag gjorde det jag kunde för att kolla upp honom... Men inte tillräckligt uppenbarligen. Vi får nu ta dit låssmed, städfirma och glasmästare ;-(
Malaysiafrun

2013-04-07 @ 10:22:41
URL: http://www.kyrkvagen.blogspot.com
Postat av: Bettan

Så obehagligt! Sånt som bara händer på film!!

Svar: Ja, det känns helt overkligt!
Malaysiafrun

2013-04-07 @ 11:09:35
URL: http://elisabethlundell.blogg.se
Postat av: Jessica

Vad tråkigt!!! Hoppas allt ordnar sig! Kram!

Svar: Ja, det var skönt att få hjälp med att städa upp den värsta röran. Åtta svarta sopsäckar till tippen...
Malaysiafrun

2013-04-07 @ 11:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0