1:a advent i KL

Glögg (hemgjord), pepparkakor (färdiga från IKEA) lussebullar (egentillverkade som vägrade jäsa, men med Kesella som Matilda hade med sig), skinka (Matilda tog med) och första ljuset tänt. Vid sex var vi på gudstjänst i S:t Andrews kyrka med norsk präst som normalt är verksam i Singapore men kommer till KL varje år till första advent. Den rätta julstämningen infann sig då! Det är även en julmarknad då juldekorationer och skandinavisk mat finns att köpa. Vi passade på att köpa glögg och efterlängtade ostkrokar! Kan inte låta bli att tänka på alla fina år vi haft hemma i Duvbo med familjen Stenswed och Hessels som bjudit in till julpyssel för oss sju familjer till första advent. Vi har bland annat lärt oss binda vackra julkransar och göra fina ljusuppsättningar. Vi laddade upp med att åka till Årsta Partihallar och köpa in säckar av buxbom, lummer, gran, mossa, kottar och mycket fint krimskrams. De blev sååå fina och jag vågar säga att vi hade de vackraste kransarna på våra pardörrar! Förutom pyssel drack vi glögg och åt middag tillsammans. Fantastiska minnen och fina år för våra barn skapade vi där en fin tradition under mer än tio år. Tack för det Annica, Jim och Yvonne!!
Kyrkbesök i KL!
Några nya julgranskulor blev det också...
Här serveras det glögg!
 
 
Det var söndag så Hans var med bandet och jag och Matilda passade på att innan kyrkan få massage av de blinda. De är jätteduktiga, men det var plågsamt också. Min tjej hade fått för sig att hon med hjälp av att trycka på en punkt under mina fötter (reflexology) skulle lindra min nack- och axelvärk. Huaaa, det kändes och jag skrek flera gånger!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0