Arabkvarteren

I Singapore bodde vi precis bredvid de mysiga arabkvarteren där mattorna låg utrullade och shisharöken låg tung över gränderna. Det är "hemtrevligt" eftersom vi tidigare bott fem år i Riyadh. För fem år sedan när jag var här i Singapore senast spenderade jag mina dagar här för att köpa ihop sidensammetstyger i olika färger (30 meter), knappar och fina band. Jag och min bästa vän Eva hade bestämt oss för att prova lyckan som designers... Vi träffades sedan länge en kväll i veckan för att skriva affärsplan, designa kavajer och drömma. Vi startade "Live your Dreams" och åkte till Bali med hela packningen av tyger, "mönster" och en stark vision. Vi jobbade stenhårt och fick de uppsydda och vår dröm visade vi sedan för alla våra vänner (40-50 stycken) med en modevisning i mitt hem. De togs emot på ett enastående sätt, men av olika anledningar la vi ned vårt projekt, men vi har sex unika kavajer hängande i garderoben. "Live your Dreams" mina vänner. Jag gör det iallafall just nu! 
 
De bästa Strawberry Daiquaries serverades på BlueJaz!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni är så vackra! Ser så mysigt ut! My god är kavajerna fem år sen??? Go Lucia!!!

Svar: Ja det känns ofattbart att det är fem år sedan, men oj vad mycket som hänt senaste åren ;-)
Malaysiafrun

2013-12-13 @ 05:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0