Din Tai Fung

Dagens utflykt gick till Mid Valley för shopping och middag på min kinafavoritrestaurang. Deras specialitet är "Dim sums" och det är inbakade kött- grönsaks- och skaldjursfyllningar i ett tunt "kroppkakeskal". De här doppas i soja som du själv smaksätter med vinäger, färsk ingefära och chillipasta. Det är mums! Matilda var väldigt skeptisk till mitt val av restaurang, men hon gillade det och sedan säkrade hon förstås med "sweet ń sour" kyckling!
Mid Valley är ett stort shoppingmall med två stora byggnader. Exklusiva butiker i ena byggnaden och lite billigare i den andra. Det är SALE överallt och det är ju alltid trevligt. Jag shoppade bland annat tre klänningar! Jag har ju förkärlek till just klänningar. Andra gillar skor och jag gillar klänningar...
Det kanske inte är allt som faller en i smaken, men här finns något för alla.
Och Zara är då helt fel ute med sin vinterkollektion. Vi har ju faktiskt närmare 30 grader varmt!
Julpynt och julgranar finns det gott om, men den rätta julstämningen vill inte riktigt infinna sig! Jag undrar varför...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0