Expedition Mount Kinabalu

 
I ett svagt ögonblick i höstas fick jag för mig att boka upp oss på en resa till Borneo där vi nu antagit utmaningen (för oss själva) att bestiga Malaysias högsta berg, Mount Kinabalu på 4095 meter. Ska jämföras med Kebnekaise på 2106 meter och vi har nu drygt en månad på oss att träna upp konditionen och benstyrkan. "En gång i livet" upplevelse om jag får tro de som lyckats. Jag känner mig "panikslagen" inför utmaningen, men tänk känslan efteråt när man är "klar"... Idag har vi iallafall börjat med Canopy Walk i området FRIM (Forrest Reserve in Malaysia). Det är en kraftig uppförsstigning i en halvtimme (!) Väl uppe kunde man sedan promenera bland trädtopparna i hänggångar. Läskigt och mäktigt på samma gång! På vägen ner är det ett vattenfall där många tar sig ett uppfriskande dopp! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0