Merry Christmas!

God Jul på er alla nära och kära runt jorden! En dag som denna är en dag då familjen ska vara samlad. Baksidan av att bo utomlands är att vår älskade dotter Amanda är i Linköping, min syster Vicki på Gran Canaria, Alfred hos sin pappa, min bror med familj och kära mamma i Umeå där också Hans syster Annica firar, men på varsitt håll. Alla kära vänner i Umeå, Kenya och Stockholm (ingen nämnd och ingen glömd) saknar vi såklart också! Tack och lov får vi fira med våra gäster (Hans kusin Lena, Putte, Linnéa och Anton) och som vi är vana att fira med! Egentligen saknar jag inte kylan och snön ett endaste dugg, men att alla är samlade är det som är saknaden! Vi har gjort vad vi kan för att det mesta som vi gillar ska få finnas med på julbordet. Vi firar dock lite annorlunda här med dopp i poolen (dopp i grytan kommer lite senare) och vi har i picknickorgen tagit med pepparkakor, saffransbullar och glögg Vi har kall glögg här med medhavd is för det är närmare 30 grader här! Kalle Anka slår vi i traditionell mening på lite senare men först blev det mumsig julmiddag! Merry Merry Christmas to all of you wonderful people! 
 
 
 
 
 
 Hans i sin tomtesidenslips! Jag målade den till honom för tjugo år sedan (en vit slips som med lite färger blev marinblå med tomte)! Förra året blev det "kris" då den var borta, men nu är den alltså tillbaka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0