Turista i KL

Vad kan vara bättre än att ta en tur till mäktiga Batu Caves där den hinduiska guden Lord Murugan, 42,7 m finns att beskåda. Att sedan ta sig uppför de 272 trappstegen i den hettan som är, är en bedrift. Jag kan inte låta bli att tänka på min kommande tripp till Borneo i februari då vi ska bestiga Kota Kinabalu... Måste börja träna benen och uppförsträning. Räcker inte riktigt med simträning, men det får bli från januari. Idag har vi förutom utflykt förberett oss för julafton med att göra köttbullar, Janssons frestelse, gröt, griljera skinkan (som familjen Höök hade med sig från Sverige), tre olika sillsallader, kokat och marinerat revbensspjällen och bakat Saffranskaka! Nu när uppesittarkvällen är över för vår del längtar jag till imorgon! Den här dan före dopparedan har alltid känts som årets längsta...
En hel del söta apor finns här också. Stort minus är dock att det tyvärr är så skräpigt överallt!
Kvällens efterrätt! God Jul önskar jag alla mina bloggläsarvänner!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0