Loppisfynd

Jag har alltid fascinerats av gamla möbler, gamla hus och gammalt hantverk. Redan som ung gick jag gärna in på antikvitetsshoppar och det var ingen sommar utan att gå på auktion. Det är en speciell stämning och förväntan på en bondauktion efter ett dödsbo ute på landet. Vårt största fynd gjorde vi dock för cirka trettio år sedan då vi hittade ett gammalt skåp (vårt sedermera gröna skoskåp i hallen) som var 2x3 m stort och så tungt att sex killar fick hjälpas åt att flytta in det. Det var dock inte bara att flytta in för att först skulle skåpet målas med äggoljetempera (som vi blandat själva) i samma gröna färg som tapeten. Alla som gjort egen äggoljetempera vet att färgen i burken inte är densamma när den stryks ut så det blev en ordentlig utmaning. Att hallen också behövde byggas om är en helt annan historia!
 
Numera får jag nöja mig med en sommarutflykt Katrineholm och då besöker vi alltid den här Loppisen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0