F1 och "Guns N Roses"

Som jag skrev tidigare så fick jag två biljetter (värde cirka 3 000 kronor). Skulle kanske inte ha valt att gå på Formel1 annars, men det var en härlig, upprymd och förväntansfull stämning. Kanske för att jag bjöd med Tarja som har det här med rally, bilar, motorsport och Formel1 om inte i blodet iallafall i uppväxten. Finland är en stor motorsportnation och precis som vi som barn följde Ingemar Stenmarks slalomåk har finnarna följt sina Formel1killar Häkkinen och Räikkönen genom åren.  
 
Här är vi nu framme efter en lååång promenad från parkeringen. Vi svettades något så kolossalt. 35 grader idag och mulet (som tur var). Tjejen med det rosa paraplyet vet hur man skyddar sig mot solen. Tur vi ska sitta under tak! Ska nu bara inhandla öronproppar så är vi redo...
 
Coola bilar de får köra, men de har inte stort utrymme. Inte någon sport för storväxta med andra ord. 
 
 
 
 
Här har vi ett gäng förväntansfulla killar. Hans, Christian, Erik och Abbe som är den seriösa med öronkåpa. I den får du loppet recenserat och det kan behövas för att annars har man inte en susning om vem som leder, hur många däckbyten som gjorts, vilket varv de är på o s v. Trots att det inte går att följa loppet är det en stor publiksport med över 80 000 människor samlade här idag. 
 
Här syns Erik, Abbe, jag och Tarja. 
 
Sarah och hennes man Tomas ville också se Formel1. Det var tredje gången får dom så de kom i fina F1tröjor och kepsar. 
 
Nu har loppet kört igång...
 
...och det tjuter i kurvorna och ljudnivån är hög. De kör varv efter varv, tills det plötsligt händer något...
 
...en bil tvingas avbryta. 
 
På nolltid är bilen och föraren omhändertagen och bilen bärgas iväg från banan. 
 
Här är loppet över och publiken börjar dra sig antingen hemåt eller för att fortsätta på avslutningskonserten...
 
...med "Guns N Roses". Tarja, Gary, jag och Hans hade siktet inställt på konsert och det var en toppenkonsert med många kända låtar som bland annat "Knock on Heavens Door".  
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag och Vicky såg Formel 1 i Monaco en gång, var coolt men inget jag skulle betala för själv. . Håller på och packar, dit jag ska är det minus 10! Härligt ni verkar ha det!!! Kram!

Svar: Jag håller med. Det är coolt att ha sett, men för dyrt inträde... Vart ska du åka? Kram kram
Malaysiafrun

2013-03-25 @ 16:55:07
Postat av: Tarja

Tack för en fartfylld söndag!! De var så häftigt!! Wow!

Svar: Ja, full fart från morgon till sen kväll. We only live once! Kram
Malaysiafrun

2013-03-25 @ 17:18:39
Postat av: Sarah

Kul att läsa din blogg. Fina bilder! Det var kul att träffa er, alltid roligt med kända ansikten :). Johan blev ju självklart glad att ni hejade på Raikonen, ja just det, han heter Johan, han...hehe!

Svar: Tack och sorry! Det borde jag ju faktiskt ha kommit ihåg. Jag har ju en bror som heter Johan ;-).
Malaysiafrun

2013-03-26 @ 05:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0