Fästingarna biter sig fast!

Det ser man på vår hund Ceasar. Han har varit mycket besvärad och det måste vara fästingperiod här i Malaysia för att de började dyka upp för cirka en månad sedan. Jag plockade och plockade...Fästingmedlet vi köpt hjälpte inte, men nu har vi hittat "Frontline" (samma som vi har hemma) så nu verkar vi fått bukt på odågorna. Han ser dock ut som en utehund, med kala fläckar på ryggen, eftersom han kliat och kliat. 
 
När man hittat en måste den spolas ned i toaletten omgående. Jag missade det igår och idag på morgonen hade jag cirka 15 larver som kröp runt på skrivbordet. Vill ju inte tänka på hur många som jag har missat!!!
 
Vår söta Ceasar när han var en liten valp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0