"Halvåtta hos mig"

Helen och Ola bjöd in till en matlagningskväll med respektive. Så trevligt sätt att umgås på och vi lagade en fantastisk trerättersmiddag. Nästa månad är vi hos Jessica och Ingvar. 
 
 
Förrätt: Rökt laxsallad i Parmesanostkorg
Varmrätt: Lax med Västerbottensosttäcke, romsås, sparris- och potatissallad, jordgubb- och plommontomatsallad
Efterrätt: Creme Bruleé
Plus en massa goda drycker att dricka till, bland annat en Chardonnay från Bourgogne.
 
Vi kom dock tyvärr en timme försent på grund av att vår förbeställda taxichaufför åkt till en adress söder om stan istället för norr där vi bor. Det var bara för oss att sätta oss i bilen och Hans fick köra ikväll. Ingen höjer på ögonbrynen när det kommer till taxibilar, hitta adresser, köra vilse m m. Det händer tyvärr alltför ofta...
 
Det var fint färdigdukat när vi kom med orkidéer och en underbar duk från IKEA. (Tyvärr har den utgått, för jag åkte genast till IKEA för att köpa den). 
 
Här är Helen (kvällens värdinna) och Anki som jag teamade ihop mig med för att göra förrätten. Det gick som en dans och vi var nöjda med våra korgar! 
 
Jessica hade tillsammans med Hans hand om varmrätten. 
 
Jessica och jag. Killarna i bakgrunden är fortfarande i djup koncentration. 
 
Ola (kvällens värd) längst till vänster. De här tre paren har varit i KL i mer än tjugo år tillsammans så det finns mycket kunskap om staden och landet här ;-)
 
Hans och Michi.
 
Våra fina och goda "korgar"!
 
Helen och Ola bor mitt i stan (KLCC) i en stor härlig våning på 30 plan med en fantastisk balkong och utsikt mittemot "Petrona Twin Towers". 
 
"Backstreet Boys"konsert nere på gatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0