Hela familjen samlad - Bali över jul!

Bästa, bästa julklappen är att få vara tillsammans med familjen. Jag och tjejerna åkte redan på tisdagen och Hans anslöt på fredagen. Han kom direkt från Bangkok. Bali är en av mina favoritplatser här på jorden. Det finns säkert vackrare ställen, men det är något som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Det är ett hinduistiskt land med många vänliga, hjälpsamma, glada människor, maten är toppen, interiören och Balimöblerna är så vackra och det är rent och snyggt. Det blir tredje gången för mig och det är härligt att få uppleva Bali tillsammans med våra flickor och flickornas kompis Pippi! Vi gjorde utflykter till Kuta, Seminyak, Nusa Dua och Ubud. 
 
Jag, Hans, Amanda, Pippi och Matilda på Jimbaran Bay. Stranden är mest känd för sina skaldjursmiddagar
och det är fantastisk mat som intas i solnedgången. 
 
Amanda, jag, Hans och Matilda på stranden Jimbaran Bay.
 
 
En kokosnötdrink är aldrig fel...
 
 Ett bildspel av stranden i Sanur.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vacker solnedgång i Sanur!
 
 
Amanda tyckte synd om barnen och köpte de varsin glass. Snacka om att barnen blev lyckliga! 
 
Pippi, Matilda och Amanda var trevligt sällskap till vid elva då de tog taxi över till Kuta för att prova på utelivet och göra ön osäker. 
 
 
 
 
 
Amanda och Pippi körde Jetski i en timme. De hade lite olika tekniker. Pippi körde järnet i bukten och Amanda körde runt runt för att få hoppa i sina egna vågor. 
 
Vår charmiga vän och duktiga massör LeeAnn som jobbade med oss dagligen. Vi ville inte ha någon annan och vi skapade många gräl. De paxar nämligen turisterna mellan sig! LeeAnn hade dock sin bästa vecka någonsin och det kändes bra.
 
Hans passar på att ta 90 minuters massage sista dagen!
 
 
 Bodde på Sari Sanur Resort där jag och Eva bodde fyra år tidigare. 
 
 
Långa sköna dagar i solen...
 
... och underbart vatten!
 
 
 Bytte boende efter halva tiden till Perigata Hotell. 
 
 Överallt står små tempel redo för offergåvor och välsignelse.  
 
 
Jag har hittat mitt hus! Mitt drömboende på stranden Sanur.
 
Uppvisning i traditionell balinesisk dans!
 
 
Mysiga kväller i solnedgången i Seminyak!
 
 
 
 
God Jul på er alla önskar familjen Sjöström och Pippi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0