Malaysiafrun ska på Julgala på Hilton hotell!

Förväntningarna var högt ställda eftersom många nämnt det här eventet som det roligaste på året. Den svenska kocken Mikael Elfving var huvudkock även den här gången och när det är svenskt julbord då är man glad att det är en svensk som gör det. Påminner mig om när jag i Saudi-Arabien informerade vår franska kock hur vi på julafton skulle servera julgröt med kanel och socker som jullunch. Jag jobbade ju som "Recreation Officer" där och var ansvarig för alla tillställningar. Döm om min förvåning när en brun gröt uppenbarade sig!
 
Redan innan jag åkte beställde jag från Kina en svart långklänning som skulle skickas direkt till Malaysia. När den väl var framme så var den två nummer för stor...Borde förstås ha förstått bättre! Lätt panikslagen var jag tvungen att hitta en ny, men jag var ju på rätt ställe. Malaysia har så många fina klänningar, men ofta var de tyvärr för korta. Mina 176 cm skulle visa sig bli ett "problem". Men det löste sig och jag är kär i min rosa fina klänning! 
 
Vi började göra oss iordning redan vid två hos frisören. Det är en riktig lyx att få göra sig iordning med makeup och hår hos frisören. Hela kalaset kostade 200 kronor och det kan man unna sig.
Jag ville ha volym och min frisör försökte på alla sätt, men det blev inte bra. Inte lätt heller eftersom jag har så lite hår, men men är man hos en frisör så hoppas man på underverk! Till slut blev det en ny frisör och ny frisyr!
 
Här ska lösögonfransarna på. 
 
 
Så här blev min håruppsättning till slut. 
 
Maria blev så fin och med dubbla uppsättningar löshår såg hon ut som en riktig "Hollywoodstar". 
 
 
Med min snygga man och fina rosa klänning med släp kände jag mig också som en riktig "Hollywoodstar". 
 
 
 
 
Fotografierna är tagna på Martin o Marias balkong och de har en härlig utsikt från 23:e våningen. 
 
Glada gästerna Johan och Maria.
 
Ulrika, hennes man och jag själv.
 
Min man Hans (till vänster) och Erik (till höger).
 
Min danskavaljer för kvällen, Christian, som kunde släppa loss. 
 
 
Stiliga killarna Johan o Martin
Ulrika, Maria och jag själv på ett strålande humör. 
 
Vill visa min klänning bakifrån med snygg rygg och släp. Det var svårdansat och många steg på klänningen. Den är nog meningen att man ska stå still i den, men jag tycker ju om att dansa så det fick gå iallafall.
God Natt! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0