Påskfirande i Kuala Lumpur!

Swea Kuala Lumpur ordnade med påsklunchknytis hemma hos Mica. Swea i Kuala Lumpur är till för oss tjejer som är svenskar eller pratar svenska. Vi är ett femtiotal medlemmar och jag sitter med i styrelsen. Det känns viktigt när man bor utomlands att också träffa andra svenskar och hålla på de svenska traditionerna som påskfirande m m.   
Susann och Mica (till höger) som stod som värdinna för vårt trevliga "Påskknytis".
Här står jag med Tarja, Sarah och Jenny. 
Jenny, Eva och Helene tar för sig av det härliga läckerheterna på bordet. 
 Egentligen saknar man ingenting här. Mycket finns att handla på IKEA som sill, senapssill, påskmust, kaviar, 
köttbullar (men godast är förstås de hemlagade), räkor m m . Hårdost är en riktig lyxvara här och faktiskt potatis är ganska dyrt (cirka 15-20 kr/kg). 
Här kommer mitt (efterfrågade) recept:
 

2 kg revbensspjäll
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
20 Kryddpepparkorn
2 -3 msk salt
 
Koka spjällen i vatten med ovanstående kryddor ca. 30 minuter.
Rör ihop nedanstående glaze och ungsbaka de färdiga i ytterligare ca. 30 minuter (tiden beror på hur tjocka de är). Lycka till!
 
Glaze: 
1 dl soya
Apelsinsaft
1 dl ketchup
3 vitlöksklyftor
Salt, peppar
Ingefära (färskriven)
1 dl honung
1/2 dl brunt socker
 
 Ett sådant här hade man ju inte tackat nej till förstås... Finns inget godare än svenskt godis. Mums!
 
 Fler mingelbilder från Sweas Påsklunch.
 
 
Jag och Hans hade också lite Påsk hemma. Prästosten, som Vicki hade med sig för 3 veckor sedan börjar gå ned för räkning, men här sparar man på det goda...
Påsktallriken talar för sig själv.
Inga fjädrar i år... Jag önskar er alla en riktigt Glad Påsk!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Haha ja jag hoppas det! Egentligen var det mest för min egen skull, för att jag skulle få lite lugn och ro och för att de skulle lära sig att våga gå till gården bredvid ;)

Tyvärr såg vi dig inte men loppet var spännande ändå! Kram

Svar: Det var listigt. Glad Påsk på er!
Malaysiafrun

2013-03-28 @ 12:13:55
URL: http://elisabethlundell.blogg.se
Postat av: Mathy

Glad påsk min fina <3

Svar: Glad Påsk på dig också min lilla älskling! Oj, vad jag saknar dig och Amanda och speciellt nu när det är Påsk.
Malaysiafrun

2013-03-28 @ 15:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0