Potpurri av min vardag...

Min granne och goda vän Felicier. Här kom hon över med ett fång Solrosor och en korg fylld med lokala
frukter som Rambutan, Mangosten och Lychee. Vilket härligt välkomnande!
 
Nobue, min japanska kära vän som tagit hand om mig från dag ett. Hon har inte bara varit min GPS, hon har även presenterat mig för många vänner och det har blivit många lunchbesök tillsammans. Hon älskar mat och här är vi på vår första lunch tillsammans. Den här gången på hotellet "Royale Bintang" för att äta japanskt, såklart! 
 
Felicier, med tre av hennes bedårande fyra barn Marco, Luca och Lara.
 
 Här är vi (Nobue, Christy (som tyvärr lämnat oss för Holland), Joanna och jag själv) redo för det kinesiska köket. Mums! 

 Här är vi bjudna på tjejmiddag hos Felicier i hennes fantastiska hus. Har aldrig varit inne i något liknande. Det är stort och smakfullt med stor pool och med stor damm där över 500 fiskar. Inte ovanligt att gå ner och fiska upp dagens middag. Den här gången var vi bjudna på seafoodpasta med stora tigerräkor, krabba, snäckor och musslor. Delicious! Ingen alkohol serverades och det är nog första gången i mitt liv som jag är på en tjejmiddag utan alkohol, men oj vad trevligt vi hade! Här syns jag själv, Lee Bee, Nobue, Lynne och Felicier. 
 
 Martin och Maria från Solna gifte sig i somras och ordnade även bröllopsfest för sina vänner här. Se så fint klädda de var kvällen till ära och Maria är ju bara så vacker!
 
Swea jullunch på Hilton hotell.
 
 Den svenska kocken Mikael Elfving hade lagat den mumsiga julmaten. 
 
 Tarja och Ingrid.
 
 Sarah, Nasha, Elif och Eva sitter med tomma fat.
 
 Ulrika och Anne sitter i mitten
 

 Linn, Josefin, Jeanette och Anki ser vi här. 
 
 
Ingrid, Ammi, Claudia och Ingrid. 
 
 
 Här ser vi lite av delikatesserna vid gottebordet. Min favorit var just polkagristornen med mintkysschokladen. 
 
Tarja och jag själv. 
 
 
 Fiskdammen för rengöring. 
 
 Min maid Letty med Ceasar. 
 
 Tisdagar spelar Joanna, Doris och jag golf i Valencia (1 km från oss). 
 
 Hål 9 i Valencia och vi är tyvärr sällan "On speaking terms"... 
 Joanna och jag. 
 
 Här kör vi alltid bil och vi slår ut redan halv nio. Det blir för varmt framåt dagen. 
 
 Tack för god match, men framförallt har vi så jäkla kul. Vi avslutar alltid rundan med en god lunch i Valencia.  
 
 Joanna, jag och Nobue har hittat till en thairestaurang, Rama V,  som serverade oss den bästa thai jag ätit!
 
 Här är vi på dagsutflykt till "Allison's place", en fin inredningsbutik i Damansara Heights. 
 
 Nobue och jag i abaya och sjal. Jag hade klätt mig i heltäckt med blus och långkjol, men det var inte "good enough".  
 
Besöker "National Mosque" och det mest förvånansvärda var att vi var tillåtna att besöka mosquen.
I Saudi-Arabien kommer inte ens troende muslimska kvinnor in. 
 
 
Tarja på hennes balkong. Titta på den utsikten! 
 
Jag och Nobue äter japanskt på Midvalley. 
 
Sashimi, Beef med egen grill, Sushi, Tempura, Jellybeans, Soppa, Frukt m m. Behöver jag säga att det 
smakade gott!
 
Hans, Christian, Erik, Maria och Martin efter en Ribsmiddag på Chicago.
Vi åkte upp på taket för att fortsätta...
 
... och slå baseballbollar. Inte alls lätt...Inte ens för mig som varit med och vunnit "Världens största brännbollsturnering" i Umeå två gånger med över 1200 lag. Kan det vara för att det var 1988 och 1991!
 
 
 "Alla Hjärtans Dag" lunch med karaoke hos Felicier
 
 
 
 
 Det serverades Margaritas (utan alkohol), Nasi Lemak (Malaysias nationalrätt) och ett fat där vi alla hjälptes
åt att "röra runt". Ju högre, desto bättre... också det för att skapa lycka!
 
Det var lax, ginger, nötter, nudlar m m och det var supergott!
 
 
Josefin, en av Sweatjejerna hade bjudit in till prova-på-aktivitet, Thai Chi. 
 
 
 
 
  
 
Utflykt till "Little India" med Maria. 
 
Där provade vi Saris och jag blev så förtjust i det här tyget, men när ska jag ha användning för den? Om jag någon gång blir bjuden på en passande fest ska jag omedelbart bege mig hit för att de har de vackraste tygerna. Maria, som flyttar till Seattle passade såklart på att köpa flera!
 
Jag och Ceasar, som fick följa med till "Blue Cow" på middag. Det är inte många ställen där du kan ta med dig din hund, men här är de hundvänliga.  
 
 
Shop till you drop!
 
Pavillion shoppingcenter 
 
Vi har inte bara varit på "Swedish House Mafias" konsert utan även JLO:s och fick se henne skaka rumpa. Flera artister som Beyonce och Rihanna har inte fått tillåtelse att komma hit och göra sin show, så ända in i det sista var vi nervösa om det skulle bli något eller inte. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0