Tid och miljö för kontemplation!

Sista åren har jag jobbat hårt och även ofta prioriterat mitt jobb. För drygt ett år sedan fick jag ett omtumlande "uppvaknande" på jobbet som resulterade i att jag valde att omprioritera i stort sett hela mitt liv.
 
Kontrasten att befinna sig här är enorm och jag njuter varenda sekund och känner sådan stor tacksamhet att få uppleva det här "mitt i livet". Jag har INGA måsten. Jag gör precis det jag själv vill. Jag har gott om tid för reflektion och eftertanke. Jag träffar nya fantastiska människor varenda dag och ingen, ingen dag är den andra lik. Jag bor i ett frodigt naturskönt område med massa vackra blommor och växter.
 
Ja, jag kan helt enkelt inte ha det bättre!
 
 
"Ta dig tid att stanna och lukta på blommorna" löd en tavla som jag fick i 25-årsåldern av min nu sedan ett år bortgågna kära svärmor. Jag har även haft en väggtext i vardagsrummet hemma i Duvbo som sa "Take your time to smell the roses" och det har jag anammat.... Because I am worth it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0