Swea Coffeemorning

Imorgon kommer hela svenska tjejgänget till mig och vi blir närmare 20 st. Det ska bli trevligt och blir vår sista träff innan sommaren. Döm om min förvåning då jag öppnar upp havregrynet, mjölet, socker m m och det rör sig där. Inte alls trevligt och det blir storstäd av skafferiet. När jag var på en bageriaffär och köpte specialmjöl senast sa damen att det ska ligga i kylen eller frysen. Nu förstår jag varför!!! Men, det som redan var inhandlat sedan tidigare det flyttade jag då tyvärr inte in i kylan. Omsorgsfullt har jag istället lagt in allt i förslutna plastpåsar, men det räckte som sagt inte. Tur att vi har en alldeles ny fin matvaruaffär här så det var bara att åka ned och köpa nytt. Det är en del fix förstås, men jag tycker att det är ganska roligt att baka. Hoppas nu att tekakorna, fröknäckebrödet (recept finns här på bloggen i ett tidigare inlägg), kladdkakan, ananaspajen och såklart sommartårtan kommer att smaka också! Glad Sommar på er!
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Vi lägger det ris och gryner i frysen, går att ta ut och koka direkt :P

Svar: Tack för tipset! Jag har också gjort det (nu).
Malaysiafrun

2013-05-24 @ 04:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0