Lyckligt lottad...

För en månad sedan följde jag med min kompis Nina till ett jättespännande möte där ett tjugotal kvinnor från hela världen samlats. Mötet handlade om förberedelserna inför en volontärresa till det mycket fattiga landet Kambodja. Att få vara med och ge de fattigaste fattiga ett hopp om en framtid. Det känns fantastiskt spännande! Dessa familjer måste i gengäld visa att de vill. Varje år åker 30 västerländska tjejer till Phnom Penh för att bygga upp hus i en angränsande by. Jag har varit på väntelista på 33:e plats, men nu är jag alltså med. Flyget är bokat, tången och arbetshandskarna är köpta och i slutet av februari bär det iväg... Det är en  kvinna, Tabitha som startade upp för över tio år sedan och hon har hjälpt flera 100 000 familjer att få ett drägligt liv. "Gräv där du står" och alla kan vi göra någonting! Jag vädjar till er mina vänner om en penninggåva i juletid "istället för en julklapp" som jag lovar ska gå till Tabitha och hennes arbete. Just nu samlar hon in pengar för att bygga ett sjukhus för de mest behövande eller kanske din gåva räcker till en gris. Kanske jag kan skicka dig ett fotografi på just "din" gris! Vänligen hör av dig på FB eller här och skicka din mailadress! Tillsammans är vi starka! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0