Bästis, bokklubb och vardagsliv!

Den här dagen önskar jag att jag varit på en annan plats på jorden...Antingen skulle jag velat vara hos min bästa vän Eva i Nairobi som fyller år idag. Jag saknar våra härliga samtal och Evas skratt... Massa Grattiskramar, kärlek och glädje önskar jag dig!
Eller också skulle jag vilja vara på Langkawi där vi har hela bokklubbsgänget. Anki har ett underbart hus där och har i år igen bjudit in de två bokklubbarna vi har här i Kuala Lumpur. Jag åkte inte med, eftersom jag och Hans åker till Gilliöarna (Lombok) i Indonesien imorgon... Det ser jag förstås fram emot! I förra veckan hade vår bokklubb en trevlig middag där jag och Eva var värdinnor och stod för maten. Några plöjer böcker och har med sig ett mindre bibliotek, medan jag själv mest läser kurslitteratur numera... På tal om skolan kan jag berätta att jag bara har en inlämningsuppgift kvar innan jag får sommarlov den 8 juni  :-) 
Idag är jag hemmavid. Det är en varm och solig dag... Jag väntar in en kille som ska komma hit och titta på hur de kan göra stuprören rena från blad och skräp och en annan kille som ska komma hit och bespruta trädgården och inomhus (runt rummens alla väggar), så vi slipper skadeinsekter, myror, mygg m m. Det skulle bli ett "zoo" här om vi inte håller efter med månatlig "Antipestcontrol"...
Helgen har varit toppen med förutom middag och partaj, mycket sportaktiviteter. På lördagen hade vi två timmars golfträning hos Rick (från Australien) som kan det här med golf. På söndagen hade vi sedan tennisträning med duktiga Kou (från Myanmar) och det var galet jobbigt...Jag har dock glömt hur roligt det är med tennis! Som Hans sa; "Tennis är ju nästan roligare än golf". Nu blir det till att köpa nya racketar. Vår tränare tyckte nog att det var dags. De har väl tjugo år på nacken... Man är inte purung på utsidan, men inuti mår och känner jag mig som tjugonio... I Love Life!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0