Glad Påsk!

Påskfirandet i Malaysia ser lite annorlunda ut. Påsken, vår kristna högtid firas inte här, inga röda dagar, inga påskkärringar, inga påskfjädrar, inget påskris och långt från familjen. Vi saknade våra barn mycket och även vår släkt uppe i Umeå. Påsken är ju en stor familjehögtid och en stark tradition att samlas kring. Istället firade jag med en påsklunch på Skärtorsdagen tillsammans med min "familj" här. Swea-tjejerna hade samlats hemma i Ulrikas fantastiska penthouse på 38: våningen. Vi hade knytkalas och alla drygt trettio tjejer hade med sig någon påskrätt. Själv hade jag gjort Janssons frestelse. Det var ett underbart smörgåsbord med massa svenska delikatesser och inte mycket som saknades...men som vanligt är det "Gubbröran" och laxen som är mina favoriter. Jag och Hans firade Påsken med en semesterdag i fredags och åkte på en resa till underbara Redang... 
 
Lite (eller mycket för min del) shopping blev det också, Anki säljer snygga egentillverkade halsband och armband!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0