Inget aprilskämt!

Igår fick vi ett riktigt oväder med åska, regn och STARK vind...Orkanvarning om jag får bedöma. Jag sitter och tittar ut genom fönstret och förundras över vädrets makter när jag ser ett av våra träd lutande mot planket. Ohhh, nu gällde det att agera snabbt! Ringde vår underbara "Maintenance" som skickade hit fem personer inom fem minuter. Deras teknik var imponerande...De band det "lösa" trädet i rep runt de träd som stod runtomkring och sedan klättrade en av killarna upp...barfota ...på stammen... i vertikal riktning ca 12 -15 meter upp på ett angränsande träd medan två av killarna stod på marken och "höll i" trädet. Det såg helt livsfarligt ut, men det här var inte första gången de gjorde detta...Och jag kunde gå och lägga mig och sova gott inatt!
 

Kommentarer
Postat av: Bettan

Tack! Jo han bjöd på en tryckare där mot slutet av tillställningen ;) Vi ska förresten boka flygbiljetter nu ner till stockholm i början på juni, visst är du hemma då? Vi sticker direkt efter barnens skolavslutning den 11:e så att vi är på plats när Ann-Sofie fyller år och One direction-konserten på fredagen, och så stannar vi hela den helgen! :)

Svar: Vad trevligt! Då får vi se till att träffas. Kommer mamma att vara nere då?
Malaysiafrun

2014-04-01 @ 12:24:06
URL: http://elisabethlundell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0