Kulturkväll

Jersey Boys, den amerikanska mycket prisbelönta musikalen skulle sätta upp några föreställningar på Istana Budaya, Kuala Lumpurs opera/konserthus. Det ville jag såklart gå på, men biljetterna var svindyra. Det innebar längst upp men dock inga pelare... Musiken, dansen, rekvisitan och storyn var det inga problem att följa, men jag får nog ta en titt i programmet för att få en bild av deras ansikten. Det är alltid underhållande med musikal även om jag måste erkänna att jag sett bättre. Det var helt enkelt för lite dans och tjejer på scen för min smak. "Hair" på Broadway i New York var en upplevelse då hela 70-talsensemblen stundvis var nakna och lyckades skapa en fantastisk stämning då hela publiken stod upp och dansade....Eller när vi i London såg "We will rock you" med en grym repertoar av Queenlåtar, eller när vi såg "Björn och Bennys uppsättning av Kristina från Duvemåla" på Cirkus i Stockholm med de vackraste sångerna "När guld blir till sand" och "Du måste finnas". 
Jag och Ullis var förväntansfulla och har klätt upp oss inför kvällen! Dresscode gäller även här!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0