Redang Island

Jag och Hans åkte ut över helgen till paradisön Redang som ligger utanför östkusten. Vi flög en timme, blev upphämtade av en chaufför som körde oss till färjeläget i Kuala Terrangganu där vi sedan åkte ut med färja i 1 1/2 timme till "Paradise", eller vad tycker ni. Fotografierna talar ju för sig själv. Vi hade en toppenhelg då vi gick barfota överallt, tog långa strandpromenader, låg timmar i hängmattan, åkte ut med båt,  snorklade och såg massor med stim, färgglada fiskar och en fullvuxen 2 meters haj (!), firade Hans födelsedag, drack goda paraplydrinkar, var som tonåringar igen, hoppade och dansade på stranden till livemusik,  surrade och skrattade med varandra och goda vännerna Nina och Dan och som pricken över i:et stod jag spagat...Jag har faktiskt bildbevis (hahaha...för annars skulle jag inte tro det själv) och "tävlingslusten" går (fortfarande) igång då jag blir utmanad!!! 
 
Långa härliga promenader på den vita, finkorniga stranden...
Fina strandbilder...
Sköna timmar i hängmattan...
Ett enda litet moln och längst upp kunde man urskilja ett "hjärta"... Fint va!
Avundsjuka fick vi titta på då de skulle ut på dykning. Meningen var att vi också skulle ut, men huvudvärk satte stopp för det! 
Istället åkte vi ut på snorkelutflykt med "alla andra"... Väldigt många lokala malayer, kineser och indier hade också hittat hit. De snorklar gärna... Strandlivet är inget som intresserar asiater!
En och annan paraplydrink lyxade vi till med...
Trevliga familjen Haglund som också bor i KL "hängde" vi också en hel del med...
Fanns det inget som var mindre bra undrar ni säkert? Jo, maten...Allinclusivepaket där alla måltider ingår var verkligen ett nedköp. Här visar jag bild på frukosten med gamla ägg och kall mat! Långt ifrån den standard Sverige (och alla andra ställen jag varit på) har på sina hotellfrukostar...
Mysiga kvällar med liveband på tre ställen och DJ på ett...
Och slutligen visar jag här bildbeviset... (Halvdålig bild!)
 Tack för en underbar helg och kram på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0