Busy busy week!

 
Den här härliga veckan startade på bästa sätt med att Bangsarladies träffades på en finlunch på franska restaurangen "Sage" på Gardens i Mid Valley.
Kan man ha det bättre... Känner mig som en prinsessa varje gång jag går till frissan... Förutom all uppmärksamhet av flera är huvudmassagen underbar. 
Jag och Hans börjar förbereda oss lite smått för att återvända till Sverige med att reahandla på Massimo Dutti. Hans kontrakt går ut i februari så sista februari blir det flytt tillbaka till Sverige. Vi skulle naturligtvis helst vilja vara kvar, men tyvärr ser vi ingen öppning... än så länge. 
Ambassadörsparet H.E. Bengt G Carlsson med Madam Wiveka Carlsson bjöd in till Lucia på Renaissance Hotell och vi kunde avnjuta god julmat, dryck och såklart Luciatåg. En mycket stämningsfull kväll!
 
 
 
Från en stämningsfull kväll till en annan. Äntligen... Skulle killarna få göra sin premiärspelning på populära "Backyards" i Sri Hartamas. Vi hade samlat alla våra vänner för att killarna skulle känna bästa möjliga stöttning. De gjorde en kanonspelning som förband och vi hade verkligen en fantastisk kväll! 
"An Other Band" har fått hyra in duktiga basisten Apit Apit för att få till ett komplett band. Den här kvällen spelade de låtarna... "If it hadn´t been for love", "Black Magic Woman", "Honky Tonk Women", "Gravity", "Knocking on Heavens Door", "Angie", "Crazy little called love", "Sweet Child O´mine", "Alright Now" och avslutade med "Hey Joe".
Det kändes som att alla (utom Ullis) var där och killarna är mycket tacksamma och glada över att Lee Eng och Roland ordnade med den här kontakten på mysiga puben/restaurangen "Backyards".    
Tusen tack till alla som kom den här kvällen! Den var magisk...
 
  
 
 Bandets yngsta fan som hittat hit den här kvällen var Erik...
 
 Här är spelningen över och jag som är största beundraren ville givetvis krama om min STJÄRNA!!!
 
I lördags hade familjen Haglund (Dan, Nina, Cornelia och Katja) bjudit in till en kanontrevlig middag och kväll med saffransbullbakning och Pepparkakshustävling.
 
Efter bakning fortsatte vi med den stora tävlingen då vi delades in i ett kill och ett tjejlag. Uppgiften var att av pepparkaksdeg tillverka en känd byggnad. Vi tävlade i tre kategorier A.) Bra utförande B.) Kreativitet och C.) Julanknytning. Juryn bestående av två IKEA direktörer befann sig Online i Sverige dit vi skickade planritningar, bilder under tiden och slutresultatet. Här följer en mycket spännande och prestigefull kväll där vi med största allvar gick in för uppgiften...
 
Killarna gjorde "Stonehenge" (bronsåldersbyggnadsverk i England) ...
...Och vi tjejer tillverkade "Julkrubban i Betlehem" med Josef, Maria och Jesusbarnet (skrikande längst ner till vänster), de Tre Vise Männen och Kameler. 
Våra fantstiska alster..."And the winner is..."
 
Stolta och glada fortsatte vi vår trevliga kväll...
 
 
 
Min vecka avslutades med "Sweacoffeemorning" med julmys hos Mica. Vi lekte julklappsleken med "Nasty Santa" och Nina fick se sina paket stulna flera gånger...Alla fick dock med sig något och med många glada skratt önskade vi varandra God Jul & Gott Nytt År!
 
Här är vi samlade...Hela glada julgänget!
God Jul & Gott Nytt År önskar jag dig som är en trogen läsare av min blogg. Det är fantastiskt att se att så många läser och det gör att jag tycker att det är roligt att dela med mig av mina upplevelser och äventyr här i Kuala Lumpur. Jag vill uppmuntra er alla att skriva någon kommentar då och då. Idag får vi äntligen hämta våra flickor på flygplatsen och då blir det RIKTIG jul för oss. (Även om Hans åker på tjänsteresa till Indien (och missar dom) till på torsdagkväll). Varm och glad julkram till er alla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0