Juletid i Kuala Lumpur!

 
 
Våra underbara flickor är äntligen här och det är LYCKA! Som vi längtat... Vi sågs i augusti senast, men nu får vi drygt fem veckor tillsammans. Juletid är ju en familjens högtid och då vill man vara samlade. De kom förra tisdagen och vi har nu fått umgås... Vi har även sett till att pyssla om oss själva med massager, reflexology, pedikyr, manikyr, earcandling m m. Amanda bjöd även hem en kompis Alexander som reser Asien runt.
 
I torsdags var vi på Souled Out i Mont Kiara och fredagen tillbringade vi i stan. I hällregnet började vi med en fördrink på terrassen på Troika där vi var ganska ensamma. Fortsatte sedan med en promenad till Starhill Gallery och "Tarboush" för middag med arabiskt tema. Vi har nog en förkärlek till arabiskt efter våra fem år i Saudi-Arabien.
 
Mötte sedan upp Johan (som flyttat hem men nu var här på besök), Marilyn och övriga killgänget med Kalle och Abbe på "Havana" som serverar fantastiska daiquries. Tjejerna följde sedan med killarna på barrunda i den ljumma Kuala Lumpur natten.
Tjejerna var shoppingsugna och det är galen SALE överallt... Det blir lätt några påsar.
Efter några timmar var det skönt att få sätta sig och få en makeup/makeover från Bobbi Brown.
Vi åkte sedan ner till Chinatown och mötte upp Hans som nu har välförtjänt semester...  Och imorgon åker vi till Indonesien. Vi börjar med Gilliöarna, sedan Utbud och Seminyak. Ska bli så skönt och roligt! Boende har jag ordnat, men tips på restauranger m m tas tas tacksamt emot! 
 
 
 
Här är det full kommers och det som inte finns här finns inte... Roliga matstånd överallt och dofterna är ljuvliga.
 
Vårt favoritställe hade inte öppet, men vi hittade snabbt ett liknande... Plaststolar, plasttallrikar och att äta med pinnar hör till.
Medan tjejerna shoppade tog vi en fotreflexology och earcandling så idag hör jag mycket bättre. Reflexology är akupressur där olika delar av foten speglar resten av kroppens delar och har man ont någonstans i kroppen kan man vara säker på att det känns under den här behandlingen. Jag mår bra och kan därför bara sitta och njuta...
Vår uppesittarkväll tillbringade vi alltså såhär...
 
Jag ser att Umeå har det precis så där fint som det ska vara på julen...En riktigt vintersaga! För egen del saknar jag att vara tillsammans med "nära och kära" i Umeå, men det bästa vädret har vi här 🌞 och jag tänker fortsätta njuta av det så länge jag kan. Vårt julfirande startar med "dopp i grytan", glögg (årets lavendelglögg som tjejerna tog med sig)och lussekatt vid poolen, Kalle Anka, julmiddag med sillsallad med rödbetor, sillröra, gubbröra, skinka, köttbullar, revbensspjäll, Janssons m m. Kvällen avslutas med julklappsleken och förmodligen Gin Rummie. Den största och bästa julklappen är ändå att få vara tillsammans. God Jul önskar jag er alla och oavsett var ni befinner er i världen hoppas jag att ni tar vara på livet! Varm julkram från mig till dig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

God Jul hela familjen! Döttrarna är lite blekare än mamma;-) Kram!

Svar: Tack detsamma! Nu är de snart ikapp...
Malaysiafrun

2014-12-24 @ 07:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0