Mahjong, 30 år, Swea jullunch och MASBA julmiddag.

I måndags träffades några tjejer för att lära sig Mahjong hos Pia (vilken utsikt) som gjort iordning adventsmys med både glögg och mjuk pepparkaka. Hon har tidigare bott några år i Shanghai där hon lärde sig det kinesiska brädspelet med drakar, vindar och blommor. Det var förvånansvärt lätt att lära sig den här varianten med 13 marker som Pia lärde ut, men det finns en hel bok med olika spelformer så även om man lyckades ropa Mahjong ska man inte vara för kaxig... 
 
Några av oss avslutade Mahjongdagen med en gemensam lunch på Pavillion. 
Efter förra veckans färganalys var vi sugna att åka på en shoppingtur så i veckan åkte jag och Joanna till Berjaya Times Square och det är så stort att de till och med har en nöjespark inne i shoppingcentret. De malaysiska barnen har nu jullov så det var ett populärt ställe att besöka. För egen del blev det några olika scarves.
Vilka underbara rader Hans skrev till mig på Facebook i veckan. Det gör mig otroligt glad och är fantastiskt efter så här många år, 30 år... Kan inte annat än vara tacksam över att vi fått följa varandra genom livet med daglig kärlek, respekt, skratt och att från bådas håll sätta den andre i första rummet. Tack också till er alla fina vänner som valt att kommentera och gilla inlägget. Det värmer oerhört! 
 
Vi började firadet med bubbel, bad och rosor...
...för att sedan åka till "Tamarind Hill" för en mycket god middag. 
  
Den mysiga kvällen avslutade vi sedan med en drink på Marini´s 57 bar på 57:e våningen, granne med de vackra  Twin Towers. 
I veckan har vi Sweatjejer haft jullunch hemma hos Charlotte i sitt penthouse på 38:e våningen. Vi var 35 stycken som alla bidrog till lunchen med olika julrätter. För egen del hade jag gjort Jansons Frestelse. 
 
 
Några av oss fortsatte sedan till Carcosa där den franska årliga julbasaren hölls med massa rolig shopping. Carcosa är en gammal kolonialbyggnad som byggdes i slutet av 1800-talet och numera ägs av Malaysiska staten. Det är ett vackert hotell som ligger i Lake Gardens mitt inne i stadskärnan.
 Yvonne var förstås där med sina halsband, väskor, kuddar och underlägg. 
 
Den årliga MASBA julmiddagen var i fredags och då förberedde jag mig med ett frisörbesök. Det är lyxigt att få en håruppsättning med löshår av en professionell och kostar bara 250 kronor. 
 Här är nu både jag och maken redo. Jag har hängt på mig massa juveler och äntligen fått "damma av" min klänning som hängt i garderoben ett par år oanvänd. 
 Här sitter vi i taxin på väg till JW Marriott Hotell mitt i stan där kvällens evenemang skulle vara. Cirka 350 skandinaviska gäster samlades för en kväll i julens och ljusets tecken. 
 
 Söta Frida var årets Lucia!
Här har vi MASBAS alltiallo Madeleine (till vänster) som återigen gjort ett fantastiskt jobb och lyckats med att få den här kvällen till en minnesvärd kväll för oss alla. Tack Madeleine! Till höger har vi Pia som är nyvald ordförande i Swea. 
 
 
En redan fantastisk trevlig vecka avslutades på bästa möjliga sätt med toppbedömning av min senaste uppgift. Det går bra nu... Tack för det! Varm kram till er alla!
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0