Besök från Sverige!

Peter och Eva lämnade ett grått Sverige och de längtade efter värme och avkoppling. Värme kan vi erbjuda, men avkoppling är svårare! Det finns alldeles för mycket att erbjuda i Kuala Lumpur. Jag upptäcker varje dag och då har vi varit här i drygt femton månader. Vill aldrig att det ska ta slut... Vi har dock sparkat igång våra dagar med poolen och 1000 m simning. I helgen hade vi även en bra golfrunda på Valencia. 
 
En stor del av vardagen här i Kuala Lumpur handlar om mat och dryck. Det finns alltifrån topprestauranger till små billiga hak som alla serverar gudomlig mat. Det roliga här är att ena kvällen hamna på topnotchställe för att nästa kväll sitta på plaststolar och hamra krabbor direkt på duken!
 
Vi har även firat Valentines Day! Mycket kärlek i luften och vi hade en helkväll med först aw på WIP med Tarja, Gary, Ullis, Peter och Hans arbetskamrat Johan. Vi hade bokat bord på olika restauranger nere i Bangsar Village så vi sammanstrålade då allihopa på "Social" efteråt. Vi åt en fantastisk japansk middag på "Mizu" och där serverades de bästa rullarna någon av oss ätit!
Vi har såklart även hunnit med ett besök till Batu Caves!
Och välförtjänt stund på Boduair där det serveras bubbel och macarons när man får sin pedikyr och manikyr. Själv smet jag iväg och fick en skön fotmassage. Inbillar mig att jag är extra värd det efter förra helgens vandring!
Imorse åkte Peter och Eva iväg till Bali för några dagar på stranden. Där ska de väl få möjlighet att koppla av innan de kommer tillbaka, inför helgen och andra halvlek, till vår underbara stad, Kuala Lumpur!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Å vad härligt det låter! Hälsa! Kram!

Svar: Ja, jag ska hälsa till dom. De är just nu på Bali ;-) De älskar KL!
Malaysiafrun

2014-02-17 @ 06:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0