Åter till ordningen!

FredagsWIP med "gamla" och nya vänner igår för att avsluta veckan med en "Chicken Makawalu" och Mojito. Jag och Tarja träffades redan vid lunchtid för att prova Tarjas favorit, den malaysiska rätten "Curry Laksa". En lunch för 15 kronor är ju inte helt fel. Vi äter mycket ute och det beror dels på prisnivån,  det är enkelt men framförallt att det är gott och variationen! Alla världens kök finns att hitta, men det indiska, kinesiska och malaysiska köket som representerar befolkningen här "spelar i en egen liga"! Vad är svensk mat och vilka kryddor använder vi när vi tillagar våra svenska rätter? Det kanske beror på min egen matlagning, men visst är vi ganska snåla med att använda kryddförrådet. Läs ett recept på till exempel en indisk rätt så tror jag att ni förstår vad jag menar ;-)
Favoritstället!
Tyvärr en dålig bild.
Vår favoriträtt, eller hur Matilda och Amanda!? Mat gör sig inget vidare på bild, men det får ni stå ut med!
Fina Tarja med "Curry Laksa", en nudelrätt med kyckling, tofu, räkor, gröna bönor i en kryddstark, god soppliknande curry!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0