Kära återträffar!

 
 
Som jag sagt tidigare är det saknaden av barnen och vänner som gör ondast när man bor utomlands... Härligt att få krama om Amanda som vi inte träffat på nästan tio månader...
...och Matilda sedan december.
 
Underbart också att träffa alla goda vänner... Först ut var härliga vännerna Andréas och Susanne. De bjöd på en fantastisk middag med bland annat hemrökta räkor... mums!
Härlig grillkväll hos fina vännerna Kicki och Björn som flyttat till Blackeberg. Lite nostalgisk att komma dit eftersom jag jobbade där som kontorschef för Handelsbanken i drygt två år, 2008 - 2010.
En annan som flyttat är Annica som bor i fin lägenhet på Kungsholmen. Vi har varit "grannar" i Duvbo, Jakob och Amanda har gått i samma klass sedan 1:an och vi har gjort mycket roligt tillsammans genom åren, från gemensamma adventsfiranden med kransbindning, salsadanskurs till lyxkryssning i Karibien. Vi fick ytterligare minnen den här kvällen eftersom vi försökte oss på att montera IKEAskåp MED utdragbara lådor. Det var nog tur att Jakob var hemma!
Midsommarfirandet gjorde jag tillsammans hos mysiga familjen Pierre. Carin är en "gammal" vän från högstadietiden och en av mina allra närmaste vänner som jag alltid uppskattar att träffa. De har gjort iordning ett femstjärnigt ställe av sitt hem med både pool och bastu. Precis vad jag behövde efter att ha legat i migrän dagarna innan...
Långa sköna skogspromenader gillar vi båda... Här har vi tagit med stavar också!
Sundbyberg har verkligen ryckt upp sig de senaste åren och stora etablerade företag som bland annat Swedbank och SEB har nu sina huvudkontor där, nya fina bostadsområden har byggts och den coola fabriksbyggnaden "Signalfabriken" har tagits tillvara med både affärer och mysiga restauranger.
 
Nu får innerstadstjejerna finna sig i att åka ut till "mitt" Sumpan för aw. Här har vi en trevlig kväll med härliga vänner som från början skulle vara en träff med syrran... 

Nu senast träffade jag min tvillingsjäl Karin och vi träffades först på ett glas på hennes mysiga balkong (där solen alltid skiner) med utsikt. Sedan begav vi oss också till mysiga The Public och vi njöt av en jättetrevlig kväll tillsammans. Våra vägar korsades, förutom att Jenny och Matilda gått i samma klass, på "riktigt" på ett flygplan till Nairobi där båda våra tjejer under gymnasietiden läste på Svenska Skolan. Snacka om att vi "hittade" varandra!
Innan jag lämnade landet för den här gången fick jag även besök av Peter, Eva och lilla söta Jack. De kom över på ett glas...
 
 
Herregud vad det är mysigt med dessa små!
 
Gjorde även ett besök på min gamla arbetsplats i Handelsbanken. Riktigt roligt att träffa kollegor och spännande att uppdateras med nyheter från banken... Det verkar hända en hel del, men jag behöver ju inte fundera på det för jag är tjänstledig ytterligare ett år. Jag studerar ju och har nu ett långt skönt sommarlov!
Mitt härliga Sommarlov.... Några veckor till ska jag fortsätta träffa goda vänner, leva ett skönt liv här och bara njuta av den svenska fina sommaren! Jag önskar att du kan göra detsamma var du än befinner dig i världen! Trevlig Sommar och idag har vi en helt underbar sommardag i Duvbo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0