Kvalitetstid!

Ja, det får man kalla det när man har äran att få låna syskonbarnet Alfred, 6 år trots att det är från tidig morgon. Upp och hoppa... Sedan var det ett fullspäckat schema om vi skulle hinna med allt som var planerat. Efter frukost och glass i stora lass med allt på... (Varför välja?) begav vi oss till Huvudstabadet. Första varma dagen på länge, men Alfred tyckte inte det var varmt nog utan sprang mellan poolen och bastun. Tur att de hade hunnit laga bastun...
 
 
Vi åkte sedan till Brunnsviken och hyrde en Canadensare. Första gången för Alfred och själv har jag inte någon direkt vana, men det gick jättelätt. En tvåtimmarstur för 150 kronor och det kan varmt rekommenderas. Vi hade en ljuvlig eftermiddag på vattnet. Alfred älskade det också och efter en stund säger han. "Kan vi inte vara tysta en stund"? Han tyckte nog att jag pratade för mycket, men det är ju så underbart att få höra ett barns tankar och funderingar... Han sa bland annat att han tycker att jag och Vicky är så lika. "Var tycker du att vi är lika då", undrade jag. Jomen, ni har ju samma örhängen, svarade han... Många goda skratt fick man sig den här dagen!
På kvällen mötte vi upp med Vicky och Matilda på kvarterskrogen "Restaurang Råshaga" i Solna för middag och för att se lite fotboll... Och Alfred fick då äntligen spela spel! 
Tidigare i sommar var jag med på Alfreds skolavslutning. Han går på Engelska skolan på Kungsholmen. Det var längesedan jag var på en skolavslutning med små barn och det är ju så stämningsfullt och något speciellt när alla barnen klätt upp sig i fina kläder och sjunger fina sommarsånger... "Den blomstertid nu kommer..." är fortfarande min favorit. 
 Vilka härliga sommardagar vi har nu... Underbart och imorgon tar jag flyget upp till Norrland och min hemstad Umeå. Jag längtar... Snart ses vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0