Mysig utflykt!

Idag har jag och Karin besökt Ulriksdals Handelsträdgård (Rappnes ställe). Ett av mina efterlängtade utflyktsmål och vi hängde på låset redan klockan tio. Det är en skön oas att strosa runt bland blommor och blad. För att inte tala om alla fina prydnadsföremål och krukor... Det blir dyrt att komma hem en dag!
 
 
 
Blommor i all ära, men jag älskar sten... Här är några av alla stenläggningar vi gjort i vår trädgård,  Det bästa av allt är att är underarbetet gjort behövs ingen skötsel.
En av de stora måsten är ju att ta en fika där för de har ett läckert utbud av godsaker, men jag och Karin valde såklart den nyttiga nöt- och fikonkakan...
...Och lite plantor hängde också med hem, bland annat den rosa klätterrosen "Constance Spry".
Vi fortsatte sedan till " Överjärva Antik" där vi träffade Karins bror Robert som är antikhandlare och äger antikvitetsaffären i Ulriksdal, Solna. De tre planen är fyllda med massa fynd som gamla fina möbler, designade föremål och andra spännande saker! Butiken och hela området med gamla statarlängor, fina byggnader, litet museum och mysigt café med hemgjorda bakverk är väl värt ett besök!
Hemma igen gjorde jag och Matilda en jättegod Lchf-pizza på en botten av blomkål. Mums! 
 Jag hade också en mysig dag med min fina vän Kicki. Vi packade picknick och gick en promenad längs vattnet till Kanaanbadet. 
Ännu en underbar sommardag i Sverige! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0