Fina dagar...

Tillbaka i Sverige och jag lyckas hitta av den finaste årstiden med det intensivt gröna som blandas upp med blommande syréner, rhododendron, hortensia, träd i alla rosa nyanser... Jag bor i ett sekelskiftesområde med de underbaraste trädgårdarna. Jag kan inte se mig mätt och jag och Matilda går långpromenader gata upp och gata ner... Och njuter av alla färger och dofter. Sedan fick jag ju äntligen träffa Matilda och mamma som flugit ner från Umeå...Ett mycket kärt återseende!
Första kvällen var vi och såg AIK där Alfred höll nollan i målet. Kul att träffa Alfred och syrran förstås!
Syster Viktoria och söta Alfred
Förvånad blir jag när jag under mina promenader får syn på det ena djuret efter det andra i centrala Stockholm. Det är mer djur här än i Norrlands städer!
Matilda har en ny livsstil (sedan i julas då vi sågs sist) med mycket träning och LCHF-kost. Jag är ju inte sen på att hänga på. Senaste två månadernas tre drömsemestrar till Redang, Giliöarna och Boracay har satt sina spår... Nu stiger jag upp på morgonen och bakar LCHF-bröd med bland annat keso, ägg och kokosmjöl. Mums!
Jag har läst och hört om ABBA museét och det var en fin utflykt i veckan. Vi sjöng "Mamma Mia" i studion och dansade koreografi med "ABBA". Det är verkligen värt ett besök!
Idag är det Sveriges Nationaldag och den ska firas på Sveriges största nationaldagsfirande nämligen på ängarna här i Sundbyberg dit vi går och umgås med 45 000 svenskar. Såg precis på TV- morgon hur Sverige med en fin ceremoni välkomnar nysvenskar. Det gör mig stolt att vara svensk! Trevlig Nationaldag önskar jag er alla oavsett var i världen ni befinner er! I Kuala Lumpur vet jag att ni tjuvstartade med middag på Svenska Ambassaden igår... Kram på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0