Livet i stan

I veckan bor jag och Hans på hotell Amaranten på Kungsholmen. Efter eller före god hotellfrukost tar jag långpromenader på Norr Mälarstrand och Söder Mälarstrand i det ljuvliga sommarvädret. Vilka härliga dagar det varit i Sverige!
Swea gör sig påmind även här i Sverige! Tänker på er...
Stadshuset som är framröstad som Sveriges vackraste byggnad ligger nära. 
Sedan var vi på "Spisa med Helena" och den restaurangen imponerade med sin goda mat, men framförallt över servicen. Bjöd på ett glas mousserande när vi kom, oststänger (ändå hade de ingen aning om hur mycket jag längtat efter just OST), kaffe på maten och med supertrevlig personal kommer vi garanterat att återvända.
Enda orosmomentet när man "bor" i stan är att hitta parkering...Och när man väl hittat en lyckades jag tyvärr skrapa upp ena sidan mot en stolpe. Surt, men det är tur att man inte kör omkring med årets årsmodell precis... 
Vi njöt också av lite "båtliv" på Pontonen. Njuter i massor av att få vara med våra fina tjejer. Det är den största lyckan... Stolt mamma!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0