Fy f...n!

Idag vill ingen i KL vara ute. Till och med skolbarnen får vara inomhus på gympan. Vi har alltför höga värden av luftföroreningar för att det ska anses hälsosamt! I Beijing har de ofta höga värden och just nu 484 så det finns de som har det värre... För att vara hälsosamt bör värdet ligga under 100 (!).En kompis som bott där berättade att de i långa perioder aldrig vågade sig ut med barnen och att de ofta satt framför luftfuktaren. I KL beror detta på att det eldas upp palmskog i Indonesien (Utländska företag och även Malaysia är boven till detta) och med vinden blir sedan Malaysia påverkade. 
Det finns en och annan som vågar sig ut, men har då tagit försiktighetsåtgärder. (Lånade bilden som Tarja lagt ut på FB).
Såhär ser det ut idag. Det är en vit smog som täcker himlen. Det ska egentligen vara klarblå himmel. Otäckt va! Och när jag ändå håller på att klaga ska jag berätta hur de flesta hushåll (Vi har klarat oss än så länge) är utan vatten. Kranarna har stängts av två dagar, öppen en, stängd två o s v hela mars. Och det beror på att vi inte fått något regn på evigheter...
Såhär ser det ut i centrala KL!
 
Ceasar är dock inte speciellt orolig...
...och jag vet ju vad jag har att göra. Imorgon är det inlämning. Ska bli så skönt och det ska definitivt firas...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0