Måndag igen...

Ny vecka och nya utmaningar... Jag har precis avslutat avsnittet som "Organisationskonsult" och nu ska jag fördjupa mig i avsnittet om rekrytering. Den här gången ska jag agera "Rekryterare" och utifrån kurslitteratur ta fram en lämplig analys/profil/person utifrån en platsannons "Helsingborg söker verksamhetsansvarig". Japp, det blir något att sätta tänderna i...
Min vardag ser väldigt annorlunda ut nu än för några år sedan... Att plugga på distans är inte någon "barnlek" utan upptar en stor del av min dag. Jag gör det dock, tycker jag på en alldeles underbar plats här på jorden. För några år sedan var jag fullt sysselsatt, "upp till hakan" med jobb för banken. Jag förundras över mig själv när jag tänker tillbaka på den tiden... Till vilken nytta och för vem la jag ner min själ och mitt hjärta??? Hjulet sprang på i ett väldigt tempo... Och det var självvalt! Jag har så lätt för att engagera mig... Jag är hursomhelst tjänstledig till hösten 2015 från "mitt" Handelsbanken. I veckan ska jag besöka vårt "Handelsbankskontor" här i Malaysia där kontoret består av trevliga Abhinash eller Abbe som han kallas. Det ser jag fram emot... 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt ok studie vy!!

2014-03-24 @ 10:07:09
Postat av: Hanne

Ja du får iallafall plugga i lugn o ro ;)

Svar: Ja, det är en lugn och fin plats. De lokala (mina grannar) ogillar värmen mitt på dagen och vill inte utsätta sig för att eventuellt bli bruna ;-)
Malaysiafrun

2014-03-24 @ 17:26:53
Postat av: [email protected]



Ja,det är så det är, det här med ekorrhjulet som bara snurrar fortare och fortare. Jag är glad för att slippa prestera längre, nu jobbar jag bara för att jag tycker det är roligt. Modigt att göra något annat men ändå fylla sin tid med nyttigheter i vilken form de än må vara. Förmodar att även Du där borta behöver rutiner men det måste vara mycket lättare att leva i ett bra klimat. Här har vi vinter i 8 månader.....vad håller man på med. Gruvar redan till nästa vinter.....långtidshyrning vore melodin för min del och det borde inte vara omöjligt, eller hur ?

Svar: Det är klart att ni ska prova långtidshyrning och komma iväg över nästa vinter. Skulle ni av någon anledning inte gilla det är det ju bara att åka hem...Får du med dig Staffan på det?
Malaysiafrun

2014-03-24 @ 20:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0