Helgtripp

Vår "tisdagsgolf" utvecklades den här helgen till en weekend i Port Dickson med våra killar. Port Dickson ligger dryga timmen med bil från KL, mot västkusten. Helt underbart att få komma dit och andas havsluft och känna sanden mellan tårna... Men vi hade inte åkt hit för beachlife utan bilarna var packade med golfbagar. Jag hade den här helgen bokat in oss på två olika golfbanor (Thistle Golf och Port Dickson Golf & Country) och boende på mysiga Avillion. 
Tisdagsgolfgänget! Här är jag tillsammans med  Susann och Doris (tyvärr var Joanna och Gary inte med)!
Första dagen spelade vi Greensome med alla sex!!!! Det går nog bara här... Greensome spelas i lag då båda slår ut och sedan vartannat slag till bollen går i det lilla runda hålet... Varje par teamade upp och vi spelade alla bra golf. Jag och Hans hade en sådan där dag när allt stämde och som tyvärr infinner sig alltför sällan, men vi storspelade... Det är kul med golf!
TEAM Doris (Canada)
TEAM Susann (South)
TEAM Ann-Charlotte (North)
Aftergolf i loungebaren på Thistle Hotell nere vid stranden. Välförtjänta drinkar efter 18 hål i den här värmen!
Vårt fina hotell Avillion. 
 Poolområdet...
..och beachen!
 
På El Cactus, den  mexikanska restaurangen hade vi reserverat bord! Kvällen avslutades på vårt rum med några flaskor skumpa... Behöver jag säga att det var många skratt...
Dag 2 ändrade vi golftiden till klockan ett för att ha några sköna timmar vid pool - och hotellområdet. Problemet för mig var att jag inte hade med mig några badkläder... Men det fanns en shop som sålde badkläder, men inte baddräkter och bikinis som vi i västvärlden tänker oss. Nej, här ska ju kroppen inte "synas" så min baddräkt är en onepieceklänning i badmaterial! Måste erkänna att den var riktigt skön att bada i...Hahaha och som ni kan läsa på skyltarna med regler så var Susann helt fel ute med sin bikini...
Dag 2 spelade vi individuellt och det var tyvärr inte min dag. Jag koncentrerar mig på ett helt annat sätt när jag spelar i lag. Jag är nog en sann lagspelare! Jag har svårt att "fuckus" för egen del... Våra dagar här i sköna Port Dickson har gjort avtryck på många sätt. En del kommer att blekna med tiden, medan andra kommer att bestå. Tack mina underbara vänner för en toppenhelg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0