Studentskiva!

Nu var det Olivias tur att ta studenten nu när hon fullgjort sina tolv skolår på den amerikanska skolan ISKL (International School Kuala Lumpur). Vi var bjudna till Susann och Gordon på lunch hemma hos dom innan det var dags att åka till Royal Chulan Hotell där ceremonin skulle hållas..140 förväntasfulla studenter från jordens alla hörn var klädda i platt mössa med en "tassel" och marinblå gown. Jag kom på mig själv om att ibland drömma mig bort eftersom ceremonin påminde mig om min egen Graduation när jag som sextonåring var utbytesstudent i Albuquerque, New Mexico... Efter den trevliga tvåtimmarsceremonin med massa fina tal till studenter söm utmärkt sig lite extra måste jag säga att jag blev lite glatt förvånad att det inte bara var resultatet som var i fokus i skolan utan också kamratskap, hänsyn, omtanke ( om både sig själv och andra), glädjespridare m m fick stor plats. Det känns viktigt att det betonas när vi lever i ett samhälle där "Jaget" tar stor plats... 
 
Söta Olivia som med kommer att läsa vidare i Bournemoth England (Architecture and Interior Design). Olivia hade en blandning av både den amerikanska och den svenska med studenthatt, plakat med foto och blommor och nallar som vi hängde på henne Jag önskar dig all lycka i framtiden!
Tusen tack för att vi fick vara med och dela den här högtidsstunden med er... Hela dagen kändes grym och avslutningen med studentmiddag i den stora hallen på Royal Chulan Hotell var magnifik!
Här har var och en fått sitt diplom. Flyttat "tasseln" till vänstra sidan, ballongerna sänktes från taket och mössorna kunde äntligen kastas... "Sjungom studentens lyckliga dag..." och frihets- och "duktighet"känslan är garanterat lika stor oavsett om du avslutar High School i Kuala Lumpur eller Gymnasieskolan i Sverige. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0