Julmys, färganalys och 40-årskalas!

Snacka om sköööönt... Jag har nämligen skickat in min sista uppgift innan jul. Känslan är obeskrivlig och nu tar jag mig jullov (fast nästa inlämning är 15 januari)! Jag firar i dubbel bemärkelse för jag har också avklarat mitt 100:e pass på 3 månader (!) Vi är ju ett tjugotal tjejer som uppmuntrat och inspirerat varandra att komma igång med träningen och bildat "100 träningspass på 4 månader". Det ger ett genomsnitt på 6 pass/vecka. Nu har jag klarat det på 3 månader och det var länge sedan som jag kände mig så här stark. Jag har promenerat, yogat, spelat tennis, simmat och spelat massa golf! 
 
Firade med en martini och lite skön vila i hängmattan...
 ...Och en mumsig citron/marängkaka!
Svårt att förstå att det är jul snart. Jag saknar Sverige i juletid och utan kyla vill inte julen riktigt infinna sig... Det är något visst med julstämningen, julskyltningen, vår traditionsenliga adventsgudstjänst i Centrumkyrkan i Sundbyberg och förväntan av att vara tillsammans med "nära och kära". Vi spelar "Feliz Navidad" om och om igen, vi har klätt granen, plockat fram våra julgrejor och jag har till och med gjort julpyssel...En stor trästjärna! Idag skulle jag, Ullis och Tarja ha träffats hemma hos Ulrika för julmys med glögg och julbakning, men Ulrikas förkylning satte stopp för det. 
 
 Här klär vi granen tillsammans, jag och Grace. 
 Och såhär har vi det... Strålande sol och 28 grader varmt!
 
Men vet ni, nu har min nedräkning börjat för om 16 dagar får jag krama om de finaste i hela världen, våra underbara flickor Matilda och Amanda.
 
 
Här är jag på Färganalys hos Yvonne Kusters från Holland. Hon är en sådan där kreativ tjej som "kan allting" och inspirationen hos mig själv flödar när jag varit hos henne. Hon har bott här i tolv år och har flera egna företag!
 
 Jag, Joanna och Linda spenderade en dag i "Colour Me Beautiful" tecken. 

“Color is all. When color is right, form is right. Color is everything, color is vibration like music; everything is vibration.”

-Marc Chagall

Jag och Yvonne passade i samma färger, men vi tar det hela från början... 
 Varje person tog det cirka två timmar att fastställa vilken färgpalett som var vår egen...Yvonne jobbar inte bara med de fyra grunderna vår, sommar, höst och vinter utan lagt till fler kombinationer.
  
Joanna var först ut och hon var ganska tydlig och vi såg alla ganska snabbt att hon med sina hazelbruna ögon, ljusa hy och bruna hår var höst med dragning åt sommar med mjuka färger. 
Linda med sina klarblå ögon var också "Höst", men en renodlad sådan och hon passar i lite dovare färger.
När "mina" färger skulle fastslås var det inte lika enkelt längre. Dels är jag väldigt brun och då ser såklart färgskalan lite annorlunda ut med starka klara färger. Men skulle aldrig gå runt med de färgerna som vinterblek i Sverige. Det var inte alls lätt uppdrag... 
 ... Men Yvonne var nog ganska klar med vad hon tyckte, men det gäller ju också att jag som ska ha de här färgerna blir övertygad...
...Och det var inte alltid så lätt. Jag var mycket fundersam, men...
 ...till slut lät även jag mig övertygas. Jag kan egentligen ha alla vår och sommarfäger och passar i både silver och guld. 
 
 Min färgpalett är med andra ord gedigen, men alla blå färger är min hemmabas. De lite mjukare färgerna (färgpaletten längst ner) är bra färger för mig när jag är blek.... Men själv tycker jag om de starka färger jag oftast använder här i Kuala Lumpur. Orange/rosa kombinationen är ju min absoluta favorit! Tycka vad man vill, men det var en jättetrevlig dag tillsammans med härliga vänner och nu är vi definitivt redo för shopping...
 
 Våra vänner, Kilip och Pui Hua som bor mitt över från oss med sina två barn hade födelsedagskalas i veckan. Det hade vi snappat upp och sprang i lördags över med paket. Tacksammare barn och föräldrar har jag sällan mött! 
 De är vansinnigt söta och Ethan är en sådan glad och framåt liten kille. Lillasyster är lite blygare. 
 I fredags samlades vi på Bricks & Barrels i Mont Kiara på after work. Kul att se att så många kom med!
 
 
 
 
 
 
I lördags var det 40-årskalas för Carl hemma hos Elif, Carl och deras fina killar Batuhan och Hakan i Ara Bangsar med massa god mat, drinkar, lekar och trevliga vänner. 
Det här fina citatet hittade jag i veckan. Trevlig vecka på er och stor varm kram från mig i värmen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0