Novembervecka i Kuala Lumpur!

Den här veckan har varit plugg, plugg, plugg...Jag tror att Malmö har missbedömt hur mycket som vi egentligen ska göra. Alla kurskamrater upplever detsamma och det är ju skönt att jag inte är ensam... Nästa inlämning är på fredag. Efter det kan jag pusta ut, några dagar iallafall. Annars har jag haft en del sköna stunder vid min underbara pool, "mitt andra hem". Det måste vara blomningstid här nu för att det blommar för fullt nu här i Kuala Lumpur. Min favoritblomma är ju "Frangipani" eller "Tempelblomman" som den också kallas (mittenbilden Flora & Fauna) . Fågellivet med färgstarka fåglar är också fantastiskt, men är mycket svårare att få med på bild. 
Fågeln "Kingfisher" tillhör dock de vanligaste, men annars är den mäktiga örnen en vanlig syn här. 
 
Ni som pluggat vet hur man hittar på allt annat än att läsa och den här veckan har jag byggt pussel. Jag köpte det för några veckor sedan, men det är först den här veckan som jag funnit ro. 
Vi, jag och Joanna, har haft vår Ladies Golf Coffeemorning med coach Fengal från Australien. Idag var det nödvändig chipträning på programmet...
Har även hunnit med ett par golfrundor på Valencia med Hans och en med Linda. Det är en sådan lyx att ha en fin golfbana en kilometer från sitt hem!
Det har dock inte blivit någon kvällsgolf den här veckan, men visst är det här en fin bild...Min bästa golfbild någonsin!
I veckan har vi haft huset fullt med arbetare. Det som inte gjorts på ett år skulle nu (äntligen) åtgärdas. Vi har vattenläckor efter en långsida och det kan vara rätt så besvärande med tanke på att det regnar mer eller mindre dagligen här. Det är nämligen så att alla våra mail m m har nonchalerats och anledningen fick vi reda på för en månad sedan. Ägaren av huset hade gått bort. Det känns så ofattbart... 56 år, 100 kg muskler man från Holland slutade sina dagar i cancer och vägde endast 55 kg! Återigen blir man varse att vara tacksam för varje dag man får vakna! 
lägga
I veckan var vi till vårt favoritribsställe "Chicago". På lördagkvällen var vi redo för lite "bus" och mötte upp Ullis och Peter på en fördrink på "Souled Out" inne i stan innan vi åkte vidare till stans "bästa" thairestaurang (subjektiv åsikt) "Rama V" för middag! Den mysiga lördagkvällen avslutade vi på G Tower på 28 våningen, men de bilderna är preskriberade...! Ta hand om er och varandra!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0