Plugg, golffotografering och Progressive Dinner!

Den här veckan har mycket fokus legat på skolan och jag har äntligen skickat in min uppgift att skriva en Kursplan och utarbeta ett Case utifrån de sju böckerna sim ingår i det här delmomentet. Problemet jag alltid hamnar i är att jag skriver för långt och behöver "banta" texten. Nästa uppgift startar redan på måndag och ska redovisas om två veckor...Ingen vila, ingen ro..! 
 
I veckan hade vi ännu ett photo-shoot där fotografen Susan från Holland hade temat klart för sig ; Att på ett humoristisk sätt driva med vad det innebär att leva expat-liv som medföljande fru.
 Här gör hon sig redo och förbereder kamera, ljus och vinklar. 
 Yvonne (också från Holland) är Susans duktiga medhjälpare och den här gången var vi åtta blondiner och en kille på golfbanan Valencia. Temat var golf, högklackat och champagne...
 Vi gör oss redo och försöker gå in i rollen...
... Min roll är att jag är självgod och mest intresserad av mig själv.
VI hade iallafall vansinnigt roligt...
Min goda vän Joanna var också med och fotades och vi avslutade dagen med en golfrunda på vår favoritbana. Jag har varit ute och spelat fyra gånger den här veckan...Mina första två birdies har det blivit och det känns riktigt roligt...Det börjar lossna!
Helggolfen har vi spelat med Susann och Gordon!
Lördagen spenderade vi i köket för att förbereda oss för "Progressive Dinner". Tanken är att vi under kvällen ska ha sex gäster (ingen aning om vilka som skulle dyka upp) och efter det gå bort och äta förrätt, varmrätt och efterrätt i tre olika hem. Kuvert delades ut i slutet av varje rätt och taxi stod redo att köra oss alla till olika adresser. Kvällen avslutades sedan med att vi alla samlades hos Susann och Gordon för fest fram till småtimmarna. Vi hade en toppenkväll och logistiken fungerade utmärkt tack till Susann. Vår lott den här kvällen var fördrink med tilltugg. Vi hade förberett "Margaritas" med tilltuggen gubbröra, laxröra, quesadillas med Västerbottensost, petit chouxer med ädeloströra, baconlindade musslor m m. I Sundbyberg har vi några gånger varit med om samma sak, men då på cykel...
 
Här är vi klara och väntar nu in våra gäster. Välkomna säger vi till.. 
 Jansky och Mica, Anders och Jeanette (kärt återseende att träffa Jeanette som flyttat tillbaka till Sverige, men var nu här på besök), Henrik och Wiveca. 
 
 
 
 Vår kära Grace (från Filippinerna) som bor med oss är såklart ovärderlig när vi har gäster och det är mycket som ska ordnas. 
 Efter en timme var det dags att öppna kuvert och få reda på var vi skulle få inta förrätten (sallad eller soppa) och möta upp med ett nytt gäng.
 Vi skulle bege oss till Mont Kiara och Malin och Ola.
 De hade lagat en god Gurksoppa med Oststänger. Eftersom ett par hade hoppat av i sen tid innebar det att vi blev några fler här... Ullis, Peter, Susann, Gordon,  Eva, Viktor, Mica Jansky och vi var alla his Malin och Ola. 
Nästa kuvert öppnades för att få reda på var varmrätten skulle avnjutas. Både vi och värdparet skulle till Jessica och Ingvar i Bukit Tunku så vi delade taxi. Taxi är väldigt billigt här i Kuala Lumpur och samma setup hade förstås varit alltför kostsamt i Sverige. 
Jessica och Ingvar hade dukat finskt (Jessica är från Finland och Ingvar från Norge) med det blåvita temat. Fördrinken var blå och till och med blomkålsriset var blått (en speciell krydda hon fått från anrika Old China Café). De bjöd på god egenrökt lax, kantarellsås, yoghurtsås och olika sallader.
Nytt kuvert och det var Tarja och Gary som bjöd på avslutande drink, kaffe och fräsch dessert. De hade gjort en typisk brittisk efterrätt, Tryfle med en kakbotten, vaniljsås, färska bär och massa grädde. Mums! 
 
Här "väller" det ut gäster för den sista anhalten!
Den här trevliga kvällen avslutades som sagt med att vi alla samlades hemma hos Susann och Gordon för mer trevligt umgänge, fler drinkar och dans. De hade gjort sitt mysiga hem riktigt fint, men tyvärr har jag inga bilder eftersom min mobil saknade batteri. (Den här bilderna är från en annan trevlig tillställning hos dom).
 
Jag vaknar varje morgon och känner sådan stor tacksamhet för "Life is Good"! Kram på er och njut av veckan... Den har bara börjat!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0