Äventyr, modellfotografering och samkväm!

Tio äventyrslystna Sweatjejer hade samlats för en förmiddag med fart och fläkt. Vi körde "Fyrhjulingar" i den underbara djungeln på mer eller mindre preparerade skogsslingor. Tre olika svårighetsgrader fanns att välja mellan och vi hade valt att köra den lättaste och det räckte gott och väl...den här gången. Vilken adrenalinkick! Det var väldigt roligt och vi var alla överens om att nästa gång vill vi nog snäppa upp en grad. Häng med för nu kör vi...
 
Härlig svalka i vattenfallet!
Underbar natur, men tyvärr överskuggas det alltför ofta av att människor inte plockar upp efter sig. Swea gjorde en god gärning med att plocka upp det skräp vi hittade! 
En söt (stor) groda som ingen kysste eftersom alla Sweatjejer redan har sin prins!
 Våra duktiga guider som med hackor åkte innan och preparerade våra upp och nervägar.
Efter man fått mycket "skit under naglarna" var det dags för en rolig glamourdag. Jag var med i en modellfotografering där "photoshootet" handlade om att jag skulle spela rollen som "expatdiva". Passar ju "Malaysiafrun" bra ;-) De riktiga fotografierna får ni se såsmåningom!
Lite "intellektuella" samtal hade vi elva som samlats den här veckan hemma hos Tarja och Ullis som var värdpar för bokklubbsmötet.
Mysig middag hemma hos Ingrid och Didier som bjöd på en utsökt fransk (såklart) middag med utsökta viner. Oxkinden var en matupplevelse jag sent ska glömma!
Vi avslutade veckan och helgen med golf på Seri Selangor med Gordon och Susann. På kvällen gick vi på bio och såg "The Equalizer". Denzel Washington var väl den stora behållningen i den råa filmen. Det finns inget att välja på om man inte gillar science fiction, övernaturligt, tecknat eller skräck. Långt ifrån min genre...
Imorgon åker jag några dagar till Koh Samui i Thailand. Skolbarnen på den Internationella skolan har lov. Jag åker tillsammans med Nina och barnen Cornelia, 14 och Katja 11, Mica med Louise 17 och Cooper 14 samt Susann med Frida 14. Grattiskram till dig Frida på födelsedagen idag! Trevlig vecka på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0