Glad och tacksam!

Vi är fyra Malaysiafruar med barn som åkte till Koh Samui i Thailand i måndags. Idag känner jag sådan enorm tacksamhet att jag mår bra. Vi hyrde mopeder igår och hade en mysig dag då vi körde runt ön. Till slut tog det stopp för min del och med några blåmärken och små skrapsår klarade jag mig förvånansvärt bra då jag körde rakt in i en stillastående bil. Jag tog fel på broms och gas och olyckan var ett faktum. Jag fick betala både för de skador jag åsamkat bilen och de fem delarna på mopeden som gick i tusen bitar. Det fanns inga försäkringar, polis tillkallades men jag var bara glad över att det bara handlade om pengar. Jag var och är skakad och chockad... Ingen mer moppekörning för min del. I dagens Aftonbladet kan vi läsa om en kille som 2013 var med om en MC-olycka i Thailand och han hade inte lika tur. Han blev hjärnskadad och ligger och sondmatas idag. Jag hade däremot änglavakt. Ta hand om er och var försiktiga! Stor varm kram på er
Här är jag ännu lyckligt ovetande!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lars-Göran Ingvarsson

Tur att det trots allt gick bra. Ja, en tankeställare blir sådana där upplevelser där skillnaden mellan "en skakande upplevelse" och en katastrof är hårfin. Gläd dig åt att det gick bra and take care!

Svar: Tack Lars-Göran för omtanken! Visst är det så och det är det som gör att man blir så skakad. Jag är överlycklig och väldigt tacksam att det gick så bra som det gick. Sköt om dig också! Kram
Malaysiafrun

2014-10-23 @ 07:31:15
Postat av: Eva

Åh vännen! Var rädda om er. Usch vad otäckt att läsa om. Jag är glad att det gick bra. Håll er vid poolen så att jag får hem er hela.

kram eva

Svar: Tack för omtanken Eva och jag klarade mig med endast blåmärken... Inte ens något blod ;-) Jag hade tur den här gången....
Malaysiafrun

2014-10-23 @ 07:49:38
Postat av: annorlunda underbara

Hej, här kommer inlägg från en Swea i spanien. Var i Kuala L i februari och ser nu dessutom att du umgås med en gammal väninna till mig; Wiveka Åhlund. Så skoj!
En tanke, när ni tränar så mycket som ni gör och är många i Swea-gänget, har du funderat på att både använda och sälja Herbalife till väninnorna? Jag gör det här nere och det fungerar utmärkt, samt ger lite extra inkomst. Titta gärna in på www.herbalife.se och hör av dig om du har några frågor. Min blogg hittar du på : http://www.annorlundaunderbara.styledevie.se

Svar: Hej Jessie! Jag ska titta och se om det kan vara något. Vet att det säljs även här i KL och jag har provat det förrut.
Malaysiafrun

Postat av: Pia

Vad skönt att höra att du är ok. Jag körde ju omkull i riktigt låg hastighet i Thailand för två och ett halvt år sedan. Några djupa skrapsår som inte ville läka och en bruten armbåge var resultatet. Jag är dock återställd riktigt bra, med bara 2 % invaliditet kvar i arbågen (vilket enligt läkarna är mycket ovanligt med den typen av brott, så jag ska vara lycklig). Men jag säger som du: inget mer moppekörande!!!

Svar: Hej Pia och tack för omtanken! Jag minns att du hade problem efter din olycka i Thailand. Skönt att höra att du är "återställd". Kram och hälsa alla!
Malaysiafrun

2014-10-23 @ 15:55:18
Postat av: linn

så glad att du mår bra! ta hand om dig <3

Svar: Tack söta Linn! Hoppas att det är bra med dig också!?Puss
Malaysiafrun

2014-10-27 @ 21:41:47
URL: http://radarmagazine.se/linnwiberg
Postat av: Anonym

Åh vad härligt ni har haft det! Välkomna hem igen och skönt att du klarade dig med enbart blåmärken och en tom plånbok, i den hemska olyckan. Kram

2014-10-28 @ 13:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0