Koh Samui, moppeolycka och Kepong Metropolitan Park!

Efterlängtad tripp för oss Malaysiafruar med tonårsbarn, till Koh Samui i Thailand bara två timmars flygresa från KL. Vi har haft jättehärliga dagar tillsammans, men för egen del var det lite väl mycket strapatser. Det började redan i Malaysia... Pass- och visastrul, väl framme i Thailand tog ATM mitt Platinum (=inga kontanter), läskiga moppeolyckan där jag kvaddat moppen då jag kör in i en stillastående bil (saftigt skadestånd skulle betalas med kontanter på plats) och slutligen tre små vassa plastbitar i min pizza, men det bäddade för skadestånd till mig och det blev många fria drinkar för oss den kvällen. Förutom detta hade jag mycket trevliga dagar med Mica, Nina, Susann...
...och fina barnen Katja, Cooper, Frida, Cornelia och Louise. 
 
Frida fyller 14 år!
 
Fördrink...
...innan middagen på lokala Mit Samui.
Vårt nybyggda" hotell OZO och här mysiga restaurangen Stacked. Kolla in utanpåledningarna på andra bilden! Det kändes sådär när regnet och åskan kom...
Kvällsshoppingen!
Mysigt nybyggt hotell med bästa frukosten. 
Härliga Chaweng Beach. Vi var här för 23 år sedan...Då med Amanda i magen och Matilda 1 år och 8 månader. Jag var så fruktansvärt magsjuk den gången... Hade fått "Amöba" och med ett besök hos läkaren var den som bortblåst. Det räddade den semestern!
Häftiga vattensporter, men inget vi prövade! Lungt beachlife var mer för oss, men ungdomarna körde både 4-hjuling och gick "Seawalk"!
Gott om försäljare på stranden...
 
Det blev en och annan bikini. 
...Men när de bara kostar 30 kronor styck kan man handla!
Många goda Limedaiquiri svalkade i värmen. Chang och Singha är annars de goda, billiga thailändska ölen.
 
Sköna Thaimassage på stranden!
 Reflexology med stickan är ontskönt.
 Ljuvliga lata dagar i skön temperatur.
 En utflykt till Big Buddha som tronar på ett berg.
 
 Den mysiga utflykten slutade abrupt med kvaddad moppe, skadestånd och en hel del blåmärken. 
 
 
 Långpromenad på stranden är lagom träning!
 Dags att åka hem. Tack till er för en jättetrevlig vecka!
 Lördag spelade vi golf på fina banan KGPA med Nina och Dan. Det gick bra för oss och Hans storspelade och gjorde bland annat 2 birdies på 9 hål (Gjort 3 i hela sitt liv). Sedan var vi över till familjen Haglund för en dusch, öl och balkongmys på 28:e våningen innan vi gick ut och åt middag tillsammans.
 Söndag gick vi en lång härlig promenad i Kepong Metropolitan Park. KL är en fin grön stad med många fina parker och det är fullt av liv och rörelse trots hettan. Jag älskar verkligen den här staden! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh så härligt ni har haft det. Välkomna hem till KL igen. Skönt att du klarade dig med enbart blåmärken och en tom plånbok i den hemska olyckan.

kram

Svar: Tack för omtanken Eva! Ja, vad är lite pengar... Jag är glad och tacksam över att jag får vara med ett tag till. Jag har nog en ängel... Kram
Malaysiafrun

2014-10-28 @ 13:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0