Mitt liv - min vardag!

Hjälp! Bilar och mopeder runt mig på motorvägen pekade på min bil och jag förstod att något var fel. När jag stannar ser jag att det ryker från främre vänstra hjulet och bromsvätskan rinner. Den mopedist som stannade mig visade sig vara en bilmekaniker som var villig att hjälpa mig. Tack och lov att det finns snälla människor och dryga timmen senare hade han bytt ut min bromspump, fyllt på bromsvätska och fått bra betalt! Vad är man inte villig att betala i sådana här lägen!
På fredagar spelar Swea-tjejerna på fina banan KGPA och den här fredagen var vi sex golfsugna tjejer.
Torsdagar spelar Hans och Lars kvällsgolf och den här torsdagen mötte jag upp med dom. Vi har haft en tid nu med stora problem av höga halter luftföroreningar, men det stoppade inte den vackra solen i skymningen. 
Maten i det här landet är som jag tidigare sagt delikat. Här frossar jag i mig japanskt med sushibitar, starka laxrullar och friterad bläckfisk för "bara" 50 kronor.
En god cappuccino avslutade jag sedan med. Jag var ensam om att sitta på uteserveringen. De övriga gästerna väljer luftkonditionerat inomhus, men för egen del får jag aldrig nog av värmen. Vi har cirka 28 - 30 grader just nu och det är perfekt, tycker jag.
 
Swea brukar samlas för lunch ungefär en gång i månaden och den här gången valde vi "Subak". Det är en mysig restaurang i djungeln och nära mig. Jag är riktigt glad över att ha Sweatillställningarna att gå på med jämna mellanrum. Annars skulle det nog bli väldigt ensamt och tråkigt här!
Ceasar behövde ett besök hos veterinären för den årliga rabiespåfyllningen. Hon berömde honom och tyckte att han såg ut att vara i toppform. 30 kg glad hund är han verkligen! 
Nu firar indierna "Deepavali" och det görs bland annat som här på shoppingcentret Bangsar med dekorationer i fina färgstarka mönster av färgat ris. Gemene man firar tillsammans med familjen med god mat, blommor, rökelser,  fyrverkerier m m och hinduernas "Deepavali" motsvarar vårt nyår.
Vi i Swea firade "Oktoberfest" med respektive på tyska restaurangen "Brotzeit". Ännu en toppenkväll tillsammans med goda vänner!
Härliga bilder från det glada gänget vid de tre borden. Det åts en hel del korv som sig bör vid en sådan här tillställning. 
Hans arbetskamrat och golfkamrat Lars med sin vackra fru Sarina.
Richard, Peter och jag.
Hans arbetskamrat Jill och hennes make, Richard. 
Jag har även lagt ned en hel del tid på att läsa och försöka sätta mig in i kommande inlämningsuppgift. Min vardag består till stor del av mina studier även om det kanske inte alltid framstår så i min beskrivning av mitt liv här, min vardag...
...Jag är fortfarande överlycklig över vår tid här och jag njuter verkligen. Jag är oändligt tacksam och får faktiskt nypa mig i armen flera gånger i veckan. Jag önskar alla en härlig vecka. Ta vara på livet, tiden och varandra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0